JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Sági Judit: Matekvonat most szorzóvonat

  1. A játék neve, címe: Matekvonat most szorzóvonat
  2. A játék pedagógiai célja: Elsődlegesen a tanult szorzó- és bennfoglaló táblák gyakorlása játékosan mozgással vidám hangulatban. Ezen kívül: beszédértés, kommunikáció, koncentráció, emlékezet, türelem, önfegyelem, ritmus, fantázia fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: székek, (vagy fűben ülve) vasutas sapka, síp, dominó-jegy
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kellékek összegyűjtése, dominó megszerkesztése, nyomtatása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : terem berendezése, a dominók szétnyírása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : Beszélgetés a tavaszról, szabadidő eltöltéséről, kirándulásról. Ráhangolódás a kirándulásra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a – képzeletbeli- pénztárnál sorban állnak, megkapják a jegyüket (dominó). Leülnek körben a –képzeletbeli- váróteremben, ahol mindenki elmondja:pl. -Mögöttem ül a 6*2. A többiek figyelnek, számolnak, keresik, hogy ki mögé szól a jegyük. Miután mindenki elmondta én síppal jelzem a vonat érkezését. Akinek a kártyáján a mozdony van felveszi a sapkát, ő lesz a mozdonyvezető. A gyerekek sorba állnak, közben megbeszélhetik, ellenőrizhetik a számolásukat. A sorban az utolsó lesz a kalauz, aki ellenőrzi a jegyeket, javít, leszállít, indít. Ének: Megy a Zsuzsi vonat, kattognak a kerekek. Vígan énekelnek az iskolás gyerekek. Lalalala, lalalala hu (2X) De a Megy a gőzős, megy a gőzős Kanizsára…. kezdetű dalt is kedvelték.
  18. A játék lezárása: Megérkeztünk játszunk a képzeletbeli labdánkkal. A szabadban napfürdőzés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a résztvevőket. Az udvarias, segítőkész tanulókat kiemelem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább gondolva(délutánra): Esti tábortűz meggyújtásának eljátszása. A nap eseményeinek felelevenítése. Pl: Ki ült előttem/ mögöttem? Ki volt a mozdonyvezető? Kivel labdáztam? stb.: Némán is lehetne játszani A várótermi jelenetet kihagyva a gyerekek hátára ragasztani papíron az eredményeket. nekik csendben kellene megkeresni a helyüket, összeállni egy nagy vagy több kisebb vonattá (pl,: 12: 3*4, 6*2)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A helykeresésnél konfliktusok, illetve a kicsit erőszakosabb tanulók visszafogása, a bizonytalanok bátorítása. Sajnos ez a fényképezés miatt nem sikerült teljes mértékben.
  22. Egyéb/megjegyzés: Sajnos az utolsó játéknál a hiperaktív, nehéz természetű gyerekem vállát nem akarták megfogni, ezért kiállt 2 tanuló is. De örömömre volt olyan, aki felajánlotta a cserét. A gyerekek jól érezték magukat, szívesen játszanának egy nap többször is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Sági Judit