JÁTÉKRA FEL!

Dominkó Krisztina: E-mail a világhálón

  1. A játék neve, címe: E-mail a világhálón
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem koncentráció fejlesztése Névtanulás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyelni kell arra, hogy a babzsák dobása és elkapása közben ne dobják meg egymás a játékosok, vagy ne kapjanak a kezükkel a társuk arcába. Tehát fel kell hívni a figyelmet arra, hogy egymásra vigyázzanak. A játéknak nincs nyertese vagy vesztese, mindenki végig játékban van, ezért feszültségoldó hatása is van, pszichikai sérüléstől nem kell tartani.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papírszeletkék, ceruzák, babzsák, kendő vagy szalag.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A papírszeletekre fel kell írni a játékosok nevét.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A papírszeletkékre közösen fel lehet írni a neveket, ki lehet választani, milyen kellékkel jelöljük meg a küldő játékost.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köralakítás után hangzik el a kerettörténet. Bizonyára tudjátok, hogy egy e-mail úgy kerül a feladó számítógépéről a címzettére, hogy közben különböző szervereket érint véletlenszerűen. A mai játékban ti lesztek a szerverek, az e-mail pedig egy babzsák.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mielőtt kört alakítunk, mindenki írja le a nevét egy cetlire, majd húzzatok egy nevet és takarva a többiek elől, nézzétek meg. Akit húztatok, tőle várhatjátok az e-mailt. Ha valaki a saját nevét húzta, jelezzen, hogy ki lehessen cserélni a papírt. Az első játékost én fogom kiválasztani. Kap a vállára egy kis kendőt, hogy látsszon, hogy ő a küldő. Fel kell dobnia a babzsákot, közben mondania kell a saját nevét. Ezután szólít valakit, és dobja neki a zsákot. Aki megkapta a babzsákot ugyanígy feldobja, közben a saját nevét mondja, majd szólít valakit, és neki dobja. Ha ahhoz a játékoshoz kerül babzsák, aki az indító játékos nevét húzta, akkor hangosan azt kell mondania: E-mail-em érkezett! Ezután ő lesz az indító játékos.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már mindenki volt küldő játékos és mindenki megkapta az e-mail-jét. Ha ekkor be kell fejezni a játékot, nem lehet például időhiány miatt folytatni, akkor azt mondja a játékvezető: Karbantartás miatt az internet szolgáltatás szünetel!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérem a játékosokat, hogy emeljék fel olyan magasra a kezüket, amilyen jól érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha nem a tanulók nevével játsszuk a játékot, hanem például valamelyik szorzótábla szorzataival, akkor szorzótábla-gyakorlásra, ha állatnevekkel, akkor memóriafejlesztésre alkalmas a játék. (Számtalan más lehetőség is adódhat az egyes tantárgyak ismeretanyagának megfelelően.) Ezekben az esetekben a játék folyamatos, de aki eltéveszti, az zálogot ad, vagy hátralép a körből.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelnie kell, ha rövidre zár a kör és olyan játékos lenne újra indító, aki már volt, akkor mást kell kijelölnie a kezdésre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dominkó Krisztina