JÁTÉKRA FEL!

Tóth Marianna: Jégvarázs és Tavasz tündér

  1. A játék neve, címe: Jégvarázs és Tavasz tündér
  2. A játék pedagógiai célja: • Mozgásfegyelem, mozgásfigyelem fejlesztése, kontrollálás. • Feszítés – lazítás érzetek átélése • Bőrérzékelés, észlelés fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyelmének felhívása az álló játékosok kikerülésére
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nagyobb kék, vagy színes kendő, de nem feltétlenül igényel kelléket
  12. Technikai igény: CD magnó, CD lemez
  13. Az előkészítés feladatai: Futás területének biztonságossá tétele. CD magnó előkészítése, zene indítása (pl.:Vivaldi: Négy évszak – tél)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Zenére hópihetáncot járnak a gyerekek. (szabad fantázia alapján „szálldosás”, „libegés”, „pilinkélés”, „forgás”, stb.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tél országban víg táncot járnak a hópihék. Vígan szálldosnak, repkednek, táncolnak. Megérkezik Jégvarázs, aki jéggé dermeszti a hópelyheket. Majd jön Tavasztündér, aki feloldja a megdermedést, és tovább repkedhetnek a hópihék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szabad fantázia alapján szálldosnak, repdesnek zenére. Én Jégvarázs és Tavasztündér kezét fogom. Jelzésre kezdik a játékot: „Megérkezett Jégvarázs!” Fontos, hogy a jelzés elhangzása után is táncolás legyen, ne csapjon át a játék futkározásba. Jégvarázs a kendő érintésével elkapja a gyerekeket. Akit elkap, a kezét magas tartásban összeérinti, és terpeszben áll. „Most érkezett Tavasztündér!” – jelzésre Tavasztündér az elkapott, terpeszállásban lévő gyermekeket arcsimogatással „feloldja”. Ezek a gyerekek megfogják egymás kezét, így egyre több gyerekből álló kör (víztócsa)alakul ki. A játék másik két szereplővel újrajátszható, szerepcsere lehetősége is adott.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden gyerek a körben áll (víztócsa), senki nem marad jégszobor.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jégvarázs, és Tavasztündér munkájának megköszönése, ügyes táncosokra figyelem felhívása. Szerepcserés újrajátszás Beszélgetés: melyik „állapotban” érezték jobban magukat: tánc közben, fagyos, vagy csoportalakításkor
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Jégvarázs és Tavasztündér egyszerre van jelen a táncolók között. Akit Tavasztündér megsimogatott, tovább folytathatja a táncolást, és újra elkaphatja őt Jégvarázs.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A táncos lépések ne váltsanak át futásba (a gyerekek hajlamosak a fogó elől menekülve az adott feladatot módosítani)
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Marianna