JÁTÉKRA FEL!

Stangné Szélig Rita: Csiribú, csiribá, változzatok állattá!

  1. A játék neve, címe: Csiribú, csiribá, változzatok állattá!
  2. A játék pedagógiai célja: Megfigyelőképesség fejlesztése, koncentrációs készség , rövid távú memória, szocializáció-társas kapcsolatok fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Varázspálca
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai eszközre nincs szükség
  13. Az előkészítés feladatai: Óvodás gyermekek révén, a játék zavartalan menetének érdekében, előtte elvégezzük a gondozási és öltözködéssel kapcsolatos feladatokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően már ráhangolom a gyerekeket : állatos képek nézegetésével, beszélgetéssel – hangjukról, mozgásukról, jellemzőikről.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Célkitűzés: Állatos játékot fogunk játszani! Kerettörténet: Itt a varázspálcám, akinek adom, beáll a kör közepére és mindenkit állattá fog varázsolni! Elmondja a varázsigét: Csiribí, csiribá, változzatok állattá!
  17. A játék menete, játékszabályok: Ekkor mindenki egyszerre hangosan állathangot utánoz addig amíg a varázsló egyszer körbe megy a körön belül. Akkor meg kell neveznie egy állatot! Fokozatosság elvét követve próbálunk később kettő, esetleg három állatot is megnevezni. Három állat megnevezése még nem sikerült az eddig játszott két alkalom során. A megnevezés után a varázsló választja ki az új varázslót, figyelve arra, hogy olyan játékos legyen aki még nem szerepelt varázslóként a játék során.
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk a játékot amíg mindenki sorra nem kerül, vagy amíg nem lankad lelkesedésük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérettel ösztönzök mindenkit, személyre szabottan, aki nem talál el egyetlen állatot sem azt azért dicsérem mert szépen el tudta mondani a varázsigét… Figyelek végig a jó hangulatra, barátságos légkörre, a pozitív élmények szerzésére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagycsoportban 6-7 éves gyerekekkel foglalkozások, mesterségek imitálásával is el tudnám képzelni, jövőre ki fogom próbálni úgy is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnem kell arra, hogy amikor a varázsló körbe ér, és a pálcáját felemeli akkor egyszerre hallgassanak el az állatok mert 1-2 hang a csendben árulkodó!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Stangné Szélig Rita