JÁTÉKRA FEL!

Schweitzerné Horváth Gabriella: Elnök, titkár

  1. A játék neve, címe: Elnök, titkár
  2. A játék pedagógiai célja: Munkára való ráhangolás, koncentráló képesség fejlesztése, ritmusérzék fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tornaterem használataor felhívni a diákok figyelmét, a tornacipő/tánccipő használatára
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Játékkártyák (előre megírva)
  12. Technikai igény: CD lejátszó, erősítő
  13. Az előkészítés feladatai: Játékkártyákat megírni, zeneszámokat választani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Technika kikészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bevezetésként köszöntés, a játékszabályok ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékkártyák kihúzása után, a gyerekek félkörbe ülnek. Sorban: elnök, titkár, jegyző, egyes, kettes, stb. A (lassú) zene ritmusára tapsolni kell, az első tapsnál a saját nevét (pl. titkár) mondja a gyerek a második tapsnál annak a nevét (pl. kettes) akit megszólít. A következő tapsnál már a megszólítottnak kell mondania először a saját- majd valaki más nevét. Ha nem szólal meg az akit megszólítanak, akkor „veszít” és a sor végére ül, ő lesz az utolsó. (pl. ötös) A játék lezárása: Az „nyer”, aki elnök marad. Végeredmény hirdetése.
  18. A játék lezárása: Végeredmény hirdetés (esetleg jutalmazás)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Bevezető jellegű feladat, tehát a lezárás után kezdődhet a foglalkozás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a. Olyan csoportban, ahol nem ismerik egymást, a nevek megtanulására is használható a játék, mindenki valóban a saját nevét mondja, utána, akit megszólít. Így könnyebben megtanulhatják egymás neveit a csoport tagjai. b. A zene ritmusának növelésével is lehet nehezíteni a feladatot. Ebben az esetben 5 percnél tovább tarthat a játék, nyilván ez a résztvevőktől, az érdeklődéstől függ.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, ki rontja el a tapsolást
  22. Egyéb/megjegyzés: A fényképeket e-mailben elküldtem 03.03-án
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Schweitzerné Horváth Gabriella