JÁTÉKRA FEL!

Bakos Tímea: Lovagi torna

  1. A játék neve, címe: Lovagi torna
  2. A játék pedagógiai célja: Egy korosztályon belül alkalmas egy adott tananyag/témakör játékos átismétlésére, játékosok közötti kommunikáció serkentése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játék során történő helyváltoztatások alkalmával oda kell figyelni egymás biztonságára
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs szükség kellékekre
  12. Technikai igény: nincs szükség technikára
  13. Az előkészítés feladatai: át kell pakolni a helyszínen lévő berendezést úgy, hogy körbe tudjunk állni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a résztvevők is segíthetnek üres teret csinálni a helyszínen, mindenki olyan berendezési tárgyat tesz arrébb, amit elbír
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Álljatok körbe mindannyian, és készüljetek fel egy birodalom megmentésére. Az országot gonosz sárkányok tartják rettegésben, akiknek a legyőzésére csak a legokosabb lovag képes. Most fogjuk eldönteni, hogy ki méltó arra, hogy az ország megmentője legyen. Ezt a címet az nyeri el közületek, akik a legtöbbet tudja közületek a …-ról (bármilyen aktuális témakör szóba jöhet – csillagok, országok, alakzatok, stb).
  17. A játék menete, játékszabályok: Kezdetnek álljatok körbe, és alkossatok párokat. Tegyetek fel egymásnak 3-3 kérdést az adott témakörrel kapcsolatban, de csakis olyan kérdéseket, amelyekre tudjátok a választ. A párbajt az nyeri, aki több helyes választ adott. Ha döntetlen a helyzet, akkor kő-papír-ollóval döntsétek el, hogy ki a nyertes. Mivel ez egy lovagi torna, a vesztes a győztes lovag szurkolójává válik. Miután lejátszottatok egy kört, az egyes körök győztesei újra párba állnak, és tovább játszanak, miközben a vesztesek szurkolnak nekik. A verseny győztese az lesz, aki minden párbajt megnyert és már nincs ellenfele.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak egy olyan játékos van, aki nem veszített párbajt, és már nincs kivel párbajoznia. Ő az a dicső lovag, aki megmenti a királyságot a sárkányoktól.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm, hogy részt vettek a lovagi tornán, és segítettek a királyság megmentésében. Megkérdezem, hogyan érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot játszhatják úgy is, hogy előre kapnak egy kérdéssort, és arról kérdezik egymást. Módosítható a kérdések száma is, valamint a témakörök száma is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Oda kell figyelni arra, hogy ne akadjanak le a játékosok egy-egy párbajnál, hanem folyamatosan játsszanak. Figyelni kell, hogy ne sérüljenek meg helyváltoztatás közben. Érdemes elmagyarázni a kő-papír-olló játék szabályait is.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bakos Tímea