JÁTÉKRA FEL!

Führpaszné Fekete Gabriella: Szókincs fejlesztő

  1. A játék neve, címe: Szókincs fejlesztő
  2. A játék pedagógiai célja: A korábban tanult ismeretek, szavak begyakorlása, felelevenítése. Energetizálás, koncentráció fejlesztése, mozgásigény kielégítése. Örömszerzés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra és a saját testi épségükre. Ne üljenek a szék mellé.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai eszközökre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínen körbe kell állítani a székeket. Legyen elég hely a székeknek és a megfelelő nagyságú körnek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek, elrendezni a székeket, padokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Átismételjük az előző órán tanult témakörök neveit németül. Téma: az egészséges táplálkozás. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki körben ül a székeken. A játékvezető a kör közepén áll és kiosztja az összes játékosnak a rá eső szót. • az első játékos a Gemüse (zöldség) szót kapja: ha elhangzik bármilyen szó, ami a zöldség kategóriájába tartozik, fel kell állni a székről és új helyet kell keresni. • a második játékos az Obst (gyümölcs) szót kapja: ha bármilyen ezzelkapcsolatos szó hangzik el, most ezek a játékosok kelnek fel, és keresnek maguknak új helyet. • a harmadik játékos a Milchprodukte (tejtermék) szót kapja: ha ebben a kategóriában hangzik el az adott szó, most ezek a diákok kelnek fel és egy másik helyet keresnek maguknak. • a negyedik szó a Fleisch (hús): ha ezt a szót hallják, mindenki feláll a székről és helyet keres magának • a mellettük lévő üres székre nem lehet leülni
  18. A játék lezárása: A játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsérem, hogy milyen ügyesek voltak. Megkérdezem, hogyan érezték magukat és sikerült-e elsajátítani az adott szavakat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen szókinccsel lehet dolgozni. Állva is lehet játszani, székek nélkül, szabadban nagyobb lehet a kör, így többet tudnak mozogni a gyerekek. Lehet témaköröket megadni, és kiosztani a játékosok között (pl. Möbel = bútor, Speisen = étel, Getränke = ital, Farben = színekstb.) a kör közepén álló játékos a megadott témakörökhöz mond egy szót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy mindenki érti a szavakat és akkor kel fel, amikor az ő szava hangzik el. Figyelni kell a gyerekek biztonságára is, nehogy összeütközzenek, vagy a székekről leessenek a futás hevében.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szeretik ezt a játékot, mert mozoghatnak közben, sokat nevetnek, vidámak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Führpaszné Fekete Gabriella