JÁTÉKRA FEL!

Kalotai Dóra: Őrültek Háza – szabadulós játék

  1. A játék neve, címe: Őrültek Háza – szabadulós játék
  2. A játék pedagógiai célja: Kielégíteni 2 igényt egyszerre: játszani, és a nyelvet gyakorolni, nyelvi célstruktúra: tanácsadás, a feltételes mód (if I were you, I would) és segédigék (should, could, maybe etc.) Szóbeli kommunikáció gyakorlása. Csoportdinamika: egymás segítése a probléma megoldásában, mindenki mindenkivel kell, hogy beszéljen.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Asztalok széthúzásával teret biztositani a mozgáshoz, körbejáráshoz
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 12 db névtábla, amit a fejükre lehet erősíteni gumival úgy, hogy nem látják.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Nevek kiválasztása, fejpántok elkészitése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mielőtt elkezdjük, közösen összegyűjtjük azokat a kifejezéseket, amiket szeretném, ha használnának, vagy amik tanácsadás esetében használhatóak. Játék ismertetése: Üdvözlünk az Őrültek Házában …
  17. A játék menete, játékszabályok: Őrültek Háza Egy budapesti, 18. kerületi sárgaházba 12 VIP őrültet zárnak össze. Ezek a fontos emberek elfelejtették, hogy kicsodák ők, de ha újra eszükbe jut, kikerülhetnek. Mindenkinek az a célja, hogy rájöjjön a saját nevére – a többi beteg segítségével, ugyanis a betegek csak a saját nevüket nem tudják, a többiekét igen. Kérdéseket nem tehetnek föl egymásnak, de minden beteg adhat a másiknak 2 vagy 3 tanácsot – pl. hogy mit tennének az ő helyében, ami segíthet rájönni, kik ők. (Pl. Katy Perrynek azt mondták, jöhetne újabb videót forgatni Budapestre). Sorrendet is felállítunk, aki először rájön, hogy ő ki, az az első. Azonban ő se ülhet le, segítenie kell a többieknek. A 12 név, olyan hires emberek, akiket lehetőleg mindenki ismer, pl Katy Perry, Putyin, Ronaldo, Hosszú Katinka, vagy tanárok
  18. A játék lezárása: A játék végén megbeszéljük, mik voltak a leghasznosabb tanácsok, és hogy kit volt a legnehezebb kitalálni, és miért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nyer az első három, aki leggyorsabban rájön a nevére
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sokan villámgyorsan rájöttek, hogy ők kik, de néhány név nehezebb volt. Összességében az ötlet jó volt, talán nagyobb kihívás, nehezebb nevek kellettek volna. Az a cél megvalósult, hogy a gyerekek összedolgoztak, a hangulat jó volt, de mivel a feladat elég könnyű volt, talán a nyelvgyakorlás része a játéknak háttérbe szorult.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A neveket óvatosan kell kiválasztani, hogy sértődés és bántás ne legyen belőle
  22. Egyéb/megjegyzés: Képek az info@jatekrafel.hu-ra küldve
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kalotai Dóra