JÁTÉKRA FEL!

Tasić konjević Anikó: Csipkerózsika

  1. A játék neve, címe: Csipkerózsika
  2. A játék pedagógiai célja: : Szerep átélése, szerep csere alkalmazása, csoportszellem erősítése, mozgás igény kielégítése, szabályok betartatása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér biztosítása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: alacsony- dekor gumi korona
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: korona elkészítése, mese ismertetése, ha nem ismerik a mesét tér és helyszín biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: korona készítése helyszín előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: mese
  17. A játék menete, játékszabályok: Keret mese: Mindannyian ismeritek a Csipkerózsika mesét. Ebben a játékban most múlott el a 100 év és megérkezett a Királyfi, hogy csókjával feloldja az átkot. Ezt próbálja megakadályozni, a rossz tündér, vagy is a Boszorkány. Üldözőbe veszi a Királyfit, hogy az ne tudja megcsókolni Csipkerózsikát. A Királyfi persze megpróbál menekülni, megszökni, de csak úgy menekülhet, ha beszökik az egyik várba és gyorsan a várt alkotó gyerekek egyikének a fejére teszi a koronát. Ezzel azonban már az a gyerek lesz a Királyfi és őt üldözi tovább a Boszorkány. Ha a Boszorkány megfogja a Királyfit , akkor szerepet cserélnek és úgy folytatódik tovább a játék. Mindig új játékost kell választani Királyfinak, olyat aki még nem volt. Így a végére mindenki volt Királyfi és akkor legyőztétek a Boszorkányt.
    A játék leírása: A játékosok párosával állnak, tenyerüket egymásnak támasztva , nagy kört alkotva. Ők a paloták. A kör közepén egy gyerek a Királyfi, koronával a fején. A körön kívül a rossz tündér-Boszorkány, aki üldözi a királyfit, hogy ne tudja felébreszteni Csipkerózsikát. A Királyfi akkor tud megmenekülni, ha beszalad az egyik palotába, de akkor az egyik játékos fejére kell tennie a koronát, így a továbbiakban, az a játékos lesz a királyfi. Ha a boszorkány megfogja a királyfit, akkor szerepet cserélnek, és a játék úgy folytatódik tovább. Addig kell játszani, még mindenki sorba nem kerül, hogy Királyfi legyen. Azzal legyőzötté válik a Boszorkány.
  18. A játék lezárása: Amikor mindenki már volt Királyfi, nagy kört alkotnak, megfogják egymás kezét, magasba emelik és kiálltva mondják:Legyőztük a Boszorkányt!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek nagyon élvezték a játékot, azóta is naponta eljátszák. Az tetszett nekik a legjobban, hogy változtathatják a szerepet (ha megfogja a Boszorkány a Királyfit.) A másik vonzó tényező a számukra , hogy bármikor bemenekülhetnek a várba, így a biztonság érzetük is megvan. Jutalom, maga a játék öröme.
  20. A játékvezető speciális feladatai: Figyelemmel követni, hogy mindenki sorba kerüljön.
  21. A Játékot lejegyezte: Tasić konjević Anikó