JÁTÉKRA FEL!

Gulyás Renáta

„Ki a kalózkapitány? – A kezemben „kártyalapok” vannak. Egyiken kalózjel (csont+koponya), a többin egy-egy kacsintó szem (kellék–rajz). Megmutatom. – Arra kérlek titeket, egymás után gyertek ide hozzám úgy, hogy mindenki másnak háttal vagytok. húzzatok egy kártyát, aki a kalózjelet húzta, az kacsintson rám úgy, hogy a többiek ne lássák, innen tudom, hogy nála a kártya, majd tegyétek le az asztalra lefelé fordítva a kártyát. Kérlek gyertek sorban……ez megvan. A kiválasztott játékos a kalózkapitány, aki legénységet toboroz magának. Üljetek körbe! A játék lényege, hogy amikor megfújom a hajókürtöt egymás szemébe kell nézzetek, és aki a kalóz kapitány, annak észrevétlenül rá kell kacsintania a másikra de úgy, hogy a többiek ezt ne lássák meg. Ha újra fújom a kürtöt, más játékos szemébe nézzetek…a szabály ugyanaz. Ha valaki észrevette ki a kacsintó kalózkapitány tegye fel a kezét, de ne szóljon semmit. Amikor látok három kezet a magasban, akkor megállítom a játékot, majd háromra hosszan belefújok a kürtbe és a három „sejtőnek” rá kell mutatnia egyszerre a vélt kalózkapitányra! Ha mind a hárman ugyanarra a személyre mutattak az a „vízbe esik” elvesszük a széket alóla és a földre ül…kiesik. Ha valóban a kacsintó volt, akkor legénység nélkül maradt, elvesztette a hajóját..vége a játéknak. Ha nem a kacsintó volt az, akkor is kiesik, ha hárman egyszerre őt jelölték meg, de a játék megy tovább. Ha nem mindenki ugyanarra az emberre mutatott, akkor a három „sejtő” egyszerre lesz a kalózhajó legénységének tagja, mindhárman kiesnek körön kívülre a kalózzászló (kellék) alá kell üljenek. Ha már a kalózkapitányon kívül csak 2 játékos maradt, akkor ők is a kalózhajó legénységének tagjai lesznek automatikusan, hiszen nem tudnak hárman egyszerre lecsapni a kapitányra. – tegyünk egy próbát! Kérlek titeket ne nevessetek, ne adjatok jelet arra, hogy kit véltek kalózkapitánynak!”

Gulyás Renáta
Célcsoport: >15