JÁTÉKRA FEL!

Farkas Alíz: Forró kalap

  1. A játék neve, címe: Forró kalap
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció erősítése, hallási figyelem fejlesztése, szórakozás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér, hely biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 db kalap
  12. Technikai igény: magnó, zenei cd
  13. Az előkészítés feladatai: a terem elrendezése, a padok és székek elhelyezése úgy, hogy középen maradjon nagy hely a köralakításhoz. Magnó kipróbálása, elég hangos lesz-e a zene, Kalap előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hoztam nektek egy varázskalapot. Nagyon forró lesz, ha a fejedre teszed, ezért hamar add a melletted levőnek tovább, hogy ne égessen meg. Álljatok körbe!
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők körbe állnak. A zenét bekapcsoljuk, egy segítőt megbízunk a magnó kezelésével (esetleg ha van olyan gyerek, aki nehezen bevonható a játékba akkor őt) Egy kalapot elindítunk körbe, a játékosoknak mindig a jobbra mellettük levőnek a fejére kell tenni. A segítő a zenét megállítja, akinek akkor a fején marad a kalap, az kiesik. Kiáll a körből, és drukkol egy általa választott játékosnak hangosan. Ezzel is zavarva a többi játékost a zenére való odafigyelésben.Első próbajáték zene nélkül. Második próbajáték után zenére játsszuk újra, amikor a zene leáll, az első alkalommal még nem esik ki senki. A játékosok figyelmét fel kell hívni a próbajáték során arra, hogy a kalapot csak akkor adhatják át, ha a másik játékos a fejükre tette, nem kaphatják ki tehát a másik kezéből, és nem adhatják azonnal így tovább. Ha valaki leejti a kalapot, akkor először vissza kell tennie a saját fejére, utána adhatja tovább.
  18. A játék lezárása: A játéknak addig tart míg a végén egy játékos marad, ő lesz a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után táncolunk egyet szabadon zenére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A kalap átadásának irányát meg lehet változtatni a következő játékban, vagy akár egy játékon belül is. – Ha a játékosok kapkodva adják át a kalapot, akkor nehezíthető például azzal, hogy mielőtt továbbadja, guggoljon le-álljon fel, vagy forduljon körbe stb. akinél a kalap van.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Alíz