JÁTÉKRA FEL!

Benczéné Somogyi Éva: Botos névtanulós játék

  1. A játék neve, címe: Botos névtanulós játék
  2. A játék pedagógiai célja: vidám légkör megteremtése, memória- és figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: olyan terepen játsszuk, hogy esés esetén (ez a játék hevében megtörténhet) ne legyen sérülés (teremben, vagy füves talajon)
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kb. 1 m-es bot ( pl. méterrúd)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a tanterem elrendezése, az üres terület létrehozása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játékosokkal közösen elrendezzük a termet
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki mutatkozzon be a választott névvel (állat, virág, gyümölcs…). Ezt többször ismételjétek meg, hogy megjegyezzétek egymás „nevét”. Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak fel egymással szemben. Egy játékos a kör közepére áll és függőlegesen a talajra állítja a botot, amit egy ujjal a tetején fog. Akinek a nevét mondja, annak el kell kapnia a botot, úgy hogy az ne dőljön le a talajra. Akinek nem sikerül, annak a tőle jobbra és balra levőkkel meg kell formáznia egy tárgyat, vagy állatot, amit a nevét mondó játékos kíván (pl. pálmafa, teáskanna, elefánt…).
  18. A játék lezárása: Mivel a cél a memória-és figyelem fejlesztése (és persze a játék öröme), ezért aki nem kapta el a botot mielőtt a földre esne, nem zárjuk ki a játékból, hanem feladatot kap. A játékszabályban leírttól eltérő feladatot is kaphat a tévesztő játékos, akár közösen is kitalálhatják a játékosok. A játékot a játékvezető zárja le, figyelve a játékosok reakcióira a játék közben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megdicsérem őket, megkérdezem tetszett-e a játék, és hogyan érezték magukat közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés lehet, hogy az elkapást meghatározott módon kell elvégezni, tenyér támasszal, vagy valamelyik újjal, újbeggyel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, hogy ne maradjon ki senki sem a játékból. Akinek nem mondták a nevét azzal folytattatom a játékot a tárgy, vagy állat megformázása után.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot, ilyen összeállításban még nem játszottuk. Igazából 3 játékot vontam össze, amit már ismertek, a Fejrecsapós, Elefánt és pálmafa, illetve a Faültetés című játékokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Benczéné Somogyi Éva