JÁTÉKRA FEL!

Váczi Éva: Füle-farka

  1. A játék neve, címe: Füle-farka
  2. A játék pedagógiai célja: összefogás egy közös cél érdekében, energianövelés, figyelem, koncentráció fejlesztése, gyorsaság fokozása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma Sárkányországba látogatunk, ahol olimpiai bajnokot fognak avatni. Két sárkány küzd meg, melyikük a gyorsabban tekergőző. Két sárkányt alakítsunk ki úgy, hogy az egyiknek a füle …te leszel, a másiknak a füle.. te leszel. Válasszatok felváltva csapattagokat, akik mellétek állnak. (Két egyenlő létszámú csoport alakítása)
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egymás mellett álló játékosok fogják meg egymás kezét. A választók és mellettük állók a sárkány füle; a két utolsó csapattag a sárkány farka lesz. Ha hangosan kimondom, hogy füle, akkor a füle két játékosának kaput kell tartania, míg a farka két játékosának vezetésével láncot alkotva a csapatnak gyorsan át kell szaladni, bújni a nyitott kapun. Futás közben a sárkány nem szakadhat el, vagyis végig fogniuk kell egymás kezét. A sárkány akkor fejezte be a tekergőzést, amikor az utolsó futó is átment a kapun, s kiindulási helyére állt vissza. Az a sárkány a bajnok, aki hamarabb áll vissza a helyére.( Próbajáték, megértés ellenőrzése)
  18. A játék lezárása: Ha a gyerekek már bemelegedtek a játékba vagy kifáradtak, akkor a játékot befejezem.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Eredményhirdetés a bajnokság után. Taps, kézfogás zárja le a viadalt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – több egyenlő létszámú csapat alkotása,
  21. A játékvezető speciális feladatai: -becsapós indítás ( füle –farka szavak helyett fülesbagoly, fekete; farkinca….de csak a füle, farka szavakra szabad indulni)
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek önfeledten játszottak, élvezték a becsapásokat, figyeltek egymásra. Hangosan buzdították a csapatuk tagjait. Jó volt ez a játék, töröm a fejem a továbbfejlesztésén.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Váczi Éva