JÁTÉKRA FEL!

Fazekas Csaba

„Keretmese a Szempárbajhoz (A gonosz varázsló és a törpék) A résztvevők a játék kezdetén kihúznak egy-egy szerepcédulát (1 db „varázsló”, a többi „törpe” felirattal). Célszerű, ha a játékosok száma 12-15 fő. Játékvezető: A játékosoknak a kihúzott szerepet kell eljátszaniuk a játékban – történetben. Egymás előtt a kihúzott szerepeket titokban kell tartaniuk a játék végéig, de a cédulákat vissza kell adniuk a játékvezetőnek. A játékvezető így tudja meg, ki a varázsló. Természetesen a titkot ő sem fedi fel. A játékvezető megkéri a játékosokat, hogy üljenek körbe és felszólításra nézzen mindenki a többiek szemébe. A játékvezető a körön kívül helyezkedik el úgy, hogy ne segítse a kiválasztott játékos felismerését. Keretmese: A játékvezető elmeséli a történetet: egy gonosz varázsló érkezik a törpék falujába, de hogy leplezze titkát, törpének álcázza magát, így senki nem tudja, ki ő. Azzal a céllal jött, hogy a szolgájává tegye a törpéket. Ezt a „mágikus pillantás” alkalmazásával tudja megtenni, ha a megfelelő időpontban rákacsint egy törpére úgy, hogy a többiek nem veszik észre, csak az, akire rákacsintott, a törpe a szolgájává válik, kiesik a játékból. A játékvezető jelenti be, melyik törpe esett a varázsló áldozatául. A kiesett játékos székét kivesszük a körből. Ha valamelyik törpe gyanút fog, hogy ki lehet a varázsló, kézfelemeléssel jelzi a játékvezetőnek, hogy gyanús számára valaki, de egyelőre senkinek nem árulhatja el, kit gyanúsít. Ha három jelentkezés összegyűlt, a játékvezető „leleplezési eljárást” tart, melynek során a gyanakodóknak egyszerre kell rámutatniuk arra, akit gyanúsítanak. Amennyiben mindhárman a varázslóra mutatnak, a varázsló lelepleződik, elveszti varázserejét, elveszíti küldetését, vége a játéknak, győztek a törpék. Amennyiben nem egyformán mutatnak, a leleplezés nem sikerült, ők mindhárman kiesnek a játékból és a játék folytatódik. Ha mindhárman tévednek, és egy törpére mutatnak a varázsló helyett, szegény „vétlen” törpe kiesik a játékból és a játék tovább folytatódik. A játék célja a törpék szempontjából a varázsló leleplezése, a varázsló részéről pedig valamennyi törpe kiejtése. A játéknak akkor van vége, ha a törpék leleplezik a varázslót – ebben az esetben ők nyertek, vagy ha a varázslóval együtt már csak hárman maradnak a játékban. Ebben az esetben ugyanis már kevesen maradtak a törpék ahhoz, hogy leleplezzék a varázslót, tehát ő nyert.”

Fazekas Csaba
Célcsoport: >15