JÁTÉKRA FEL!

Tóth Alexandra: Párbaj

  1. A játék neve, címe: Párbaj
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők csoportban,együttműködve tudjanak játszani. Közben megismerjék egymást még jobban.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kellő távolságot tartsanak egymás között a gyerekek,hisz a mutogatás során egymást megüthetik.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Esetleg egy „térelválasztó” vonal,kötél. Én nem használtam. Elég volt a 4-5 lépéses távolságtartás a 2 csoport között.
  12. Technikai igény: Esetleg kellékek a jutalmazáshoz (pl. papírból koronák,aranytallérok.)
  13. Az előkészítés feladatai: Székeket eltolni,hogy ne legyenek útban. Üres terepet biztosítani. Ill.a játékvezető akár székre is állhat,így izgalmasabban irányít fentről.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékeket lehet készíteni a játékhoz.Koronát,palástot akár. A győztes csapat a végén megkapja jutalomból.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető 2 csoportot alakít ki ,majd ismerteti a játékot. A játékszabály elhangzása után begyakoroltatja a gyerekekkel a sárkány,a király és a királylány mozdulatsort,hogy zökkenőmentesen haladjon ez a játék során. Próbajátékot is szoktam csinálni a biztonság kedvéért.Ellenőrzésképpen,hogy megértették e a feladatot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok 2 csoportban egymástól távol helyezkednek el és suttogva megbeszélik,hogy mivé „változnak”, mit fognak mutogatni a játékvezető karjelzésére (sárkányt,királyt v. királylányt). Királylány esetén pukedlizni kell. Ha királyt mutatnak,kardozni. Ha sárkányt,előre lépni és felemelt karokkal morogva ijesztgetni a másik csapatot. Amikor a játékvezető visszaszámol 5-től 0-ig, addig be kell fejezni a „sugdolózást” és egymással szemben el kell helyezkednie a 2 csapatnak. A játékvezető karjelzésére ill. a „Párbaj” felkiáltásra, meg kell kezdeni a játékot! (A karjelzés és a Párbaj szó elhangzása egy időben történjen!) Hogyan alakulnak a pontok? Ha a 2 csapat ugyanazt mutatta,senki sem kap pontot.Ha az egyik csapat sárkányt,a másik királyfit,akkor a királyfis csapaté a pont,mert levágják a sárkány fejét.Ha királyfi,királylány ellen „harcol”,akkor a királylányok győznek csábítással. Ott a pont! Ha sárkány találkozik királylánnyal,akkor a sárkány elrabolja a királylányt,így ő lesz eredményes. A játékvezető pontot ad a győztes csapatnak és új harcra biztatja a veszteseket.Így új kör kezdődik.
  18. A játék lezárása: Előzetes megbeszélés alapján a játék 10-20 v. akár 30 pontig is játszható. A győztes csapat 1-2 v. akár 5-10 pontot is kaphat. Ha nagyobb számokkal játszunk,a számolást is gyakorolják legalább! 🙂 Az a csapat nyer,amelyik elsőként éri el a megbeszélt pontszámot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat megdicsérése mellett fontos,hogy a vesztes csapatnak is jusson 1-2 kedves szó. Pl. Biztassuk őket,hogy legközelebb majd melléjük áll a szerencse v. emeljünk ki 1-2 gyereket,aki nagyon szépen mutatta meg,milyen is egy igazi királylány.Így nem marad veszteségérzet senkiben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyűjthetnek minden győzelem után vmit. pl.aranytallérokat,amit a végén koronára lehet beváltani. A koronát pedig fejükre teszik és úgy mennek haza v. az udvarra játszani,ha kedvük van.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próbajátékot érdemes játszani.+ Folyamatosan biztatni az "elkeseredett"csapatot és fokozni a hangulatot oly módon,hogy pl. széken állva hangosabban és egyre tempósabban diktálja a játékvezető az iramot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Még felnőttek között is szívesen játszható. Mindenki imádja,akinek megmutattam már!Nagy sikere van!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Alexandra