JÁTÉKRA FEL!

Stuber Zoltán: Játékos szolfézs gyakorlás dobókockával

  1. A játék neve, címe: Játékos szolfézs gyakorlás dobókockával
  2. A játék pedagógiai célja: Játékkal egybekötött ismétlés és tanulás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel ilyet
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobókocka
  12. Technikai igény: Asztal és székek
  13. Az előkészítés feladatai: Elrendezem a helyet és a körülményeket
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek elrendezni a termet
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy mit fogunk játszani és mi célt szolgál és mi lesz a jutalom.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék nagyon egyszerű, de a gyerekek zenei képesítését szolgálja. Ez pedig a szolfézs órán tanultak játékos gyakorlása, illetve felelevenítése. A játék kerete a következő. Körbe ülünk egy asztalt. A játék kelléke pedig csak egy dobókocka, 1-6 pontokkal. A részt vevők 7-14 éves korú gyerekek, akik zeneiskolába járnak és nálam furulyán vagy fuvolán tanulnak. Minden ponthoz készítettem 4-5 szolfézzsel kapcsolatos kérdést. Megkezdjük a játékot és ha pl. Johanna dob egy 4 pontosat, akkor felteszek egy kérdést.Ha tudja a választ, akkor kap egy pontot, amit bejegyzek a neve mellé. Ha nem tudja, akkor az, aki elsőként jelentkezik és helyes választ ad, kap egy pontot. Így addig megyünk körbe a kockadobással, amíg a szolfézs kérdések el nem fogytak. A győztes az lesz, aki a legtöbb kérdésre tudta a jó választ. A nyeremény egy OREO Milka csoki, amit persze együtt fogyasztanak el, de a győztes egy kockával többet kap. Így együtt játszva a gyerekek tanulnak is, örülnek is és finom csokit is esznek.
  18. A játék lezárása: Akkor zárjuk le a játékot, amikor már elfogytak a kérdések.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nem jó válaszoknál, vagy azoknál, amelyekre senki nem tudta a választ, elmondom, hogy mit kellett volna mondani és így növekszik az ismeretük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Van már egy újabb játék is, amelyet szintén kipróbálunk, mégpedig a zenei hangzás, illetve stílus felismerés.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Jó hangulat teremtése, hogy az egész játék vidám és könnyed legyen.
  22. Egyéb/megjegyzés: A zenetanulás maga is játék és a szükséges ismereteket, mint a szolfézs, játékosan is lehet tanulni és gyakorolni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Stuber Zoltán, (srzoli@vipmail.hu)