JÁTÉKRA FEL!

Hipság Adrienn: Egy kicsi indián elveszett

  1. A játék neve, címe: Egy kicsi indián elveszett
  2. A játék pedagógiai célja: Játék, humor, vidám légkör teremtése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Indiános, totemoszlopos fejdísz.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékhoz kapcsolódó fejdíszek készítése.Terem elrendezése, kör kialakításához szükséges hely megteremtése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A fejdíszek közös elkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Fejdíszek kiosztása után a résztvevőkkel kört alakítunk, majd kezdődik a kerettörténet: Réges-régen élt egy kicsi indián, aki egy napon elkószált a törzsétől és eltévedt az erdőben. Már nagyon sokat ment, amikor kiért egy tisztásra, ahol különböző indián törzsek totemoszlopait látta, amelyek egy kört formáztak. Azonban akkorra már annyira elfáradt, hogy elnyomta az álom. Alvás közben álomképek lebegtek a szeme előtt, amelyek azt súgták neki, hogy a totemoszlopok között van egy varázskapu elrejtve. Ha ezt megtalálja, egy szemvillanás alatt haza térhet. De jaj neki, ha rossz kaput választ, mert akkor ő is totemoszloppá vállik. Ekkor a kicsi indián felébredt és próbálta megkeresni a hazavezető kaput. Ebben a totemoszlopok voltak segítségére, hiszen az a két oszlop, amely közt a kapu volt, hívogató, barátságos arckifejezést mutatott, a többi viszont mérges arcot vágott.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékszabályok ismertetése: A totemoszlopok nem beszélnek, nem mozognak, csak arcukkal kommunikálnak a megbeszélteknek megfelelően. Kicsi indián kiválasztása, teremből való kiküldése. Két kaput jelképező totemoszlop kiválasztása. Kicsi indián behívása, kapu keresése.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha a játékos megtalálta a kaput. Ekkor a kapu megnyílik. A kicsi indián haza talált és új játék kezdődhet. Ha nem találja meg a kaput, a kicsi indián totemoszloppá vállik, fejdíszt kap és beáll a körbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, jutalomkártya adása. A játék után a tanulói vélemények meghallgatása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék menetének felügyelete szabályok betartatásával.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot két másik már játszott játékkal vezettem fel. Az első egy kirakó volt, amelyhez a kép (egy indiánt ábrázoló kép) részeit elrejtettem a teremben. A tanulók feladata az volt, hogy keressék meg a darabokat és rakják ki a képet. Ez után a Nekem az jut az eszembe (az indiánokról) játékot játszottuk. Ezután következett a keretmese és a főrésze a játéknak. Végül pedig indián nevet adhattak maguknak a gyerekek kis memória fejlesztő játék kapcsán.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hipság Adrienn