JÁTÉKRA FEL!

Ströcker-Molnár Zsuzsanna: SZÓELKAPÓS (A plüsselkapós mintájára )

  1. A játék neve, címe: SZÓELKAPÓS (A plüsselkapós mintájára )
  2. A játék pedagógiai célja: Az előző angol órákon tanult szavak játékos ismétlése , kikérdezése, megerősítése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy a szókártya felvételénél figyeljenek egymásra, kerüljék el az esetleges ütközéseket.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: szókártyák, kréta
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a játékhoz szükséges tér megteremtése( padok elhúzásával),a két csapat területének kijelölése krétával- 3 vonal egymástól min 2,5-2,5 méterre, két csapat megalkotása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szókártyákat megcsinálhatjuk előzetesen a résztvevőkkel, de fel kell hívni a figyelmet arra ,hogy nagy és olvasható betűkkel írják a szavakat a kártyákra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapat megalkotása. Minden játékos „kap” egy számot, hívónév gyanánt .
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok két csapatot alkotva egymással szemben állnak. A játéktér közepén szókártyákat helyezünk el , a játékvezető középen áll. Mindkét csapat tagjai kapnak egy számot 1-től – addig , ahányan vannak a csapatban. A játékosok az előzetesen meghúzott vonal mögött várakoznak. feladat: A játékvezető által mondott magyar szó angol megfelelőjét kell megtalálnia a szókártyák között a lehető leggyorsabban, annak a két játékosnak aki a számát hallja. Egyszerre mindig csak két játékos( csapatonként egy) küzd az aktuális szókártyáért . pl.: • Játékvezető: 7-es ( number seven) , macska • mindkét csapatból a 7-es számú játékos elindul a kártyáért, amin a „CAT” felirat található. • a gyorsabb játékos felkapja a megfelelő kártyát, ezzel pontot szerezve a csapatának és a játékvezetőnek adja. A játékvezető két kupacba gyűjti a megszerzett kártyákat, külön az egyik, külön a másik csapat kártyáit . Ha nem a megfelelő szókártyát emelik fel vagy nem emelnek fel semmit , akkor nem kap pontot egyik csapatnak sem és a játék folytatódik egy következő párossal. cél: minél több kártyát kell gyűjtenie a csapatnak.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor a kártyák elfogytak. Ekkor a játékvezető megszámolja ( akár a gyerekekkel együtt, gyakorolva az angol számokat) hány kártyát gyűjtöttek a csapatok. Nyertes az a csapat, amelyiknek több kártyája van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megkérdezhetjük, hogy tudták volna – e az összes szót. Buzdíthatjuk őket arra, hogy az esetleges hiányokat pótolják, hogy legközelebb még sikeresebbek lehessenek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot bármely tantárgynál felhasználhatjuk, amikor rövid visszakérdezendő ismereteket akarunk gyakoroltatni, kikérdezni. pl: matematika: szorzás, osztás, kivonás, összeadás játékvezető : 5+ 3 kártyán : 8 definíciók, képletek : jv: pitagorasz tétel kártyán : a2+b2=c2 magyar nyelvtan: j/ly kikérdezése, szófajok stb. földrajz : fővárosok biológia: rendszerezés
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell: – a játékosok biztonságára ( testi,lelki) – mindenki kb. egyformán sokszor legyen megszólítva. – egyforma nehézségű feladatok legyenek – a csapat összetétel is kb. azonos legyen a tudásszintet tekintve.
  22. Egyéb/megjegyzés: Gyors, könnyed játék kevés előkészületet igényel, sokrétűen felhasználható. Az új szavakkal mindig könnyedén megújítható. A fotókat a info@jatekrafel.hu címre küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ströcker-Molnár Zsuzsanna