JÁTÉKRA FEL!

Tóth Zsuzsa: Székfogyasztó

  1. A játék neve, címe: Székfogyasztó
  2. A játék pedagógiai célja: Testséma fejlesztése. Értelmi-, szociális képességek fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni, hogy figyeljenek egymásra helyváltoztatáskor. A játéktérben ne legyenek akadályok, a székek stabilak legyenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Székek, eggyel kevesebb szék, mint ahány játékos játszik.
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, padok oldalra húzása, hogy biztonságosan tudjunk játszani, legyen elegendő hely. Székek elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok elhelyezik a székeket egymás mellé sorba, úgy hogy mindegyik támlája az előzővel ellentétes oldalon legyen. Ezáltal az egyikre az egyik oldalról, a másikra a másik oldalról lehet leülni. Eggyel kevesebb szék van, mint ahány játékos.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körülállják a székeket. A játékvezető megindítja a játékot, elmondja a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékszabály: Székfoglaláskor nem szabad a széket megfordítani. Nem szabad az ének befejezése előtt kiugrani és széket foglalni. Aki a szabályt megsérti, kiesik. A játék menete: A játékosok egymás kezét fogva elindulnak körbe és énekelnek egy dalt. A kakukk, kakukk szól a liget című dal éneklése után székfoglalás. Az utolsó szótag elhangzása után mindenki igyekszik leülni egy székre. Persze valakinek nem jut, ezért kiesik a játékból. Ezután kiveszünk egy széket a sorból és kezdődik elölről a székfogyasztás. Lehet másik dalt is énekelni.(pl. Künn a fákon) Kerettörténet: Volt egyszer egy erdő. Ebben az erdőben élt 14 kakukk. Beköszöntött a tavasz és a madarak elkezdtek tojásaiknak fészket keresni. Az erdőben rengeteg fa volt, de a fákon nem volt elég fészek a kakukkok számára. Eggyel kevesebb fészek volt, mint ahány madár. A játékosok lesznek a kakukkmadarak, a székek pedig a fészkeket fogják jelképezni.
  18. A játék lezárása: :Az a győztes, akinek mindig sikerül a székfoglalás
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a játékban való részvételük megköszönése. Beszélgetés arról, hogy hogyan érezték magukat a játék alatt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthető a játék, úgy, hogy a kiesők nem állnak ki a játékból, hanem bent maradnak, de a székre nem ülnek le. Ezzel a játékosok dolgát nehezítik meg, mert így arra is figyelniük kell, hogy ki játszik és ki nem.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok betartatása. Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevő tanulók szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Zsuzsa