JÁTÉKRA FEL!

Siklósi Ágnes: Irodalmi/nyelvtani szócsata

  1. A játék neve, címe: Irodalmi/nyelvtani szócsata
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrációs készség fejlesztése; csoportmunka; „ébresztő”; ismétlés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín kisebb átrendezése, esetleg álarcok készítése(papír, filcek)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Álarcok készítése, a helyszín átrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma játékosan kalandozunk az irodalom és nyelvtan világában. Játszunk egy körjáték, én leszek először a kislány a kör közepén. Mondok valamilyen szót, és valakire rámutatok, neki le kell guggolnia, és a mellette levő pár párbajozik, ki lesz a mai irodalomtudós vagy nyelvész. A győztes jutalma egy kis ötös.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állnak a gyerekek, a pedagógus középen. Mondok egy szót, s akire rámutatok, le kell guggolnia, a mellette állóknak egymás felé fordulva imitált mozdulattal le kell lőniük egymást a jó válasszal. Lehetőségek: • j-ly választása • Szófajt kell megállapítani. • Irodalmi téma, egy költő-író neve, és bármit mondani, ami hozzá kapcsolódik • Versrészlet, idézet folytatása
  18. A játék lezárása: Vagy én vetek véget a játéknak, ha kevés a játékos, vagy kiesésre játszuk. Ez utóbbi jobb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem a játékot, még mielőtt valami konklúziót vonhattam le, a diákok dicsérték a játékot, hogy milyen jó játék volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mehet kiesésre a játék, ebben az esetben a kiesett játékosok megzavarhatják a még játékban lévő társaikat, bármilyen módon.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Példakört mindenképpen be kell mutatni, és mire már nagyon belejönnek a játékosok, hogy ne unják meg, beleviszünk egy másik csavart.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Siklósi Ágnes