JÁTÉKRA FEL!

Mezei Péter: Irodalmi alakok – casting

  1. A játék neve, címe: Irodalmi alakok – casting
  2. A játék pedagógiai célja: Összefoglalás, ismétlés a komplett magyar és világirodalom gyors, játékos áttekintésével
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy kis doboz a benne lévő kartonkártyákkal. A folytatáshoz csoportonként egy-egy toll, füzet.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Castingon vagyunk, ahol a színház művészeti vezetőjeként az a célom, hogy egy ismert irodalmi alakokat felvonultató, de új darabot adjunk elő. Azt szeretném, hogy a legjobb színészek kerülnének össze a darabban, és a szerző majd ebből írjon egy új művet. De a castingban mindenki részt vesz!
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. fázis Számozásos, csapatkapitányos, vagy bármely praktikusnak ítélt módszer (akár hely szerint ezzel időt spórolva) segítségével ötfős csoportokat alakítunk. (+/- 1-2 fő belefér.) Az osztály minden tagja véletlenszerűen húz egy dobozkából egy-egy kis kartonlapocskát. Nem szabad megmutatnia ezt a többieknek! A kis kartonlapra egy irodalmi alak neve van felírva. A játékosok feladata eljátszani néhány másodperces, jellemző alakítással a szereplőt; a többiek feladata kitalálni, kit látnak. A csoport feladata kiválasztani maguk közül a legtehetségesebbet. Megjegyzés: Nehézsége lehet, hogy a diákok nem emlékeznek a húzott szereplőre. Ilyenkor a telefonjukon rákereshetnek, vagy a játékvezető annak, akinek esetleg nincs wifije, kapacitásától függően segíthet, adhat instrukciókat. 2. fázis Amikor minden csapat megnézte a „jelentkezőket”, megszavazzák maguk közül a legjobbat. Ő kerül be a következő körbe. Így már az öt csapat delegált öt ember az egész osztály előtt adja elő a szerepét. A játék levezetéseképpen az egész osztály részt vehet a szerző számára javasolt szinopszis összeállításában. Megjegyzés: A felírt szereplők cserélhetőek és természetesen cserélendőek a tanult anyag függvényében.
  18. A játék lezárása: Jó lezárás, ha a csoportok ötösével írnak egy közös szinopszist. Például nálunk Hamlet, Robinson, Candide, Éva és Wenger úr közös története mindenhol igen mulatságos lett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Osztályról lévén szó lehet ötössel jutalmazni a legjobb alakításokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mezei Péter