JÁTÉKRA FEL!

Csere Mónika Krisztina: Ovisjel tanuló játék (varázstakaró)

  1. A játék neve, címe: Ovisjel tanuló játék (varázstakaró)
  2. A játék pedagógiai célja: A csoporttagok tanulják meg társaik óvodai jelét,ezáltal fejlesztem társas kapcsolatukat és kommunikációs képességüket.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszélem a gyerekekkel , hogy amikor leülnek a kispárnára figyeljenek egymásra és ne siessenek.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: egy takaró,kettő kispárna ,egy labda (előző játék)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Kiszellőztetem a csoportszobát.Berendezem a helyszint,(asztalokat eltolom) , hogy a szőnyegen biztonságosan tudjunk játszani.Kellékeket előkészitem.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a gyerekeket ,hogy a szőnyegről a játékokat segítsenek velem együtt elpakolni.és üljünk le.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt még játszunk egy labda segítségével egy másik jelgyakorlós játékot.Akihez a labda gurul megmondja a saját jelét.Elmondom a kerettörténetet ezután:A labda most odagurult ehhez a varázstakaróhoz.Most vele fogunk játszani. Minél többször kitaláljátok a társatoknak az ovis jelét, annál több varázsereje lesz a takarónak és annál több játékot tudunk még vele játszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekcsoportom tagjait két csapatra osztom.A két csapat leül egymással szembe a szőnyegre.A játékvezető a két csapat között áll és a takaró felemelését és leengedését végzi egy másik felnöttel.A játékvezető lerak egy-egy párnát a takaró két oldalához , ahova majd egy- egy játékos fog ülni aki játszik.Amikor felemelkedik a takaró a két csapatból egy -egy játékos a párnára ül.Háromig számolunk és leengedjük a takarót akkor meglátod ki ül veled szembe és gyorsan meg kell mondani annak a gyereknek a jelét akit megláttál.
  18. A játék lezárása: A cél egymás óvodai jelének a rögzítése volt , ezért nem kiesésre játszottuk a játékot , hanem magáért a játékélményért.A játéknak én vetettem véget, mikor mindenki szerepelt és láttam, hogy mocorognak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket egyenként dicsértem a játék közben és a végén is.Megköszöntem hogy figyeltek egymásra és még egy mozgásos játékot is játszottunk jutalomként.A gyerekek pingvinekké változtak a takaró pedig jégtáblává változott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb gyerekekkel lehet kiesésre játszani a játékot. Ismerd fel a társad hangját a takaróoldalánál(mondóka mondása) Ismerd fel a színeket a társad kezében lévő játékról Számkártyán lévő számok felismerése gyorsan
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető számol és a takarót felemeli és leengedi.A szabályt elmondom többször is .
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék előtt és után is tartottam egy játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csere Mónika Krisztina