JÁTÉKRA FEL!

Magosné Tukacs Magdolna: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: A magánhangzókról tanultak gyakorlása játékos módon.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tanteremben végezzük el a játékot, ezért a padokat úgy kell elhelyezni, hogy elegendő legyen a tér a mozgáshoz. Felhívom a figyelmüket, hogy a plüss elkapásakor figyeljenek egymásra is!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: : 2-3 darab ugráló kötél,plüssfigura(spongya bob)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése, az ugráló kötelek összecsomózása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : A tanítványaim segítenek a terem átrendezésében.(hátrébb toljuk a padokat és a székeket)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Ma egy olyan játékot hoztam nektek, amely nagyon mulatságos,de mégis segíti a tanulást .Neve:plüsselkapó.Segítségével a magánhangzókról tanultakat fogjuk gyakorolni játékos módon.
  17. A játék menete, játékszabályok: Alakítsatok két csapatot! 7-7 tanuló legyen mindkettőben. A két csapat közé helyezem az ugráló kötelet.(kettőt kötöttem össze)A kötél közepére helyezem a plüss Spongya Bob figurát.A rövid magánhangzókat osszátok szét a csapattagoknak.(a e i o ö u ü)Mondok egy magánhangzót pl. a! Aki ezt a magánhangzót kapta próbálja minél hamarabb megszerezni a plüsst! Az a győztes ki gyorsabban felkapta! Minden rövid mgh.-val eljátszottuk. Másik alkalommal hosszú és rövid mgh.-t is választottak maguknak a gyerekek. Nehezítésképpen a hosszú mg h.-t birtoklók próbálják megszerezni, majd a rövidet birtoklók. Lehet úgy is játszani, hogy két betűt mondok gyorsan egymásután.
  18. A játék lezárása: : Köszönöm mindenkinek a játékot. Remélem mindenki jól érezte magát! Ha szeretnétek a holnapi olvasás órán is eljátszhatjuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret a sportszerű játékért. Mindenki nagyon ügyes volt, ezért matricát kaptak jutalmul! Megkérdeztem, hogy hogyan érezték magukat, mi tetszett a legjobban, a játékban?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A betűtanulás időszakának befejezése után játszható még pl. egy-és kétjegyű mássalhangzós variációval is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Első osztályos gyerekekről van szó, ezért amikor egymás közt kiosztották a magánhangzókat én is meggyőződök róla, hogy nem tévedtek-e. Érdemes a játék megkezdése előtt átismételni a magánhangzókról tanultakat!
  22. Egyéb/megjegyzés: : Erre azért van szükség,mert eltérő módon sajátítják el a tananyagot(a fogalomhoz nem társul a betűcsoport 3-4 gyereknél),másrészt két SNI tanítványom is van. : Erre azért van szükség,mert eltérő módon sajátítják el a tananyagot(a fogalomhoz nem társul a betűcsoport 3-4 gyereknél),másrészt két SNI tanítványom is van. Erre azért van szükség,mert eltérő módon sajátítják el a tananyagot(a fogalomhoz nem társul a betűcsoport 3-4 gyereknél),másrészt két SNI tanítványom is van.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Magosné Tukacs Magdolna, (tukacsmagdi@freemail.hu)