JÁTÉKRA FEL!

Molnárné Ésik Edina: Mély csapdába estem!

  1. A játék neve, címe: Mély csapdába estem!
  2. A játék pedagógiai célja: Egyszerű feladatsorok kitalálása, elvégzése. Társ külső jegyeinek megfigyelése, leírása. Képzelet fejlesztése. Gyorsaság-, furfangosság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Padok, székek összerendezése a megfelelően tágas tér kialakításához.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Élénk színű sál, kendő; dínófejfedő
  12. Technikai igény: Nem szükséges.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, eszközelőkészítés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Asztalok elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Van kedvetek az őserdőbe elkalandozni? Gyertek, kerekedjünk fel!Alkossunk egy kört!
  17. A játék menete, játékszabályok: A dzsungelben a gonosz orvvadászok óriási vermeket ástak, s letakarták falevelekkel, így sajnos aki ritkán jár az erdő mélyén, könnyen belepottyanhat a csapdába (kör közepén leguggol)! Még szerencse, hogy van a csapdába esettnél (játékvezető mutatja) egy élénk színű kendő, aminek lengetésével felhívhatja magára a figyelmet. – Mély csapdába estem!- kiáltja – Ki legyen a megmentőd? – kérdezik a körülöttelevők. – Akinek kék szeme, piros nadrágja… (külső jellemzést ad) van! – Hogyan mentsünk meg? – Pl. három szökdeléssel, versikével…(bármilyen mozgásos vagy ügyességi feladattal).
  18. A játék lezárása: Akkor sikerül megmenteni a csapdába esett emberünket, ha a választott tudja teljesíteni a kihívást. Ekkor azonban a segítő szorul megmentőre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékosnak sikerélménye volt, mivel a kérdés-feleletet kórusban mondhatják, ők találhatnak ki kihívásokat, felismerik magukat a jellemzés alapján. Valamilyen apróbb feladatot sikerrel megoldhatott. A jutalom ez esetben maga a játék okozta öröm volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az erdőben egy korgó gyomorral kószáló dínó jár-kel élelmet keresve. Meg kell akadályoznunk, hogy a csapda közelébe jusson, s megérezze az emberszagot! Figyeljünk arra, hogy mindig zárjuk össze a falat a dínó előtt! Ha mégis sikerül bejutnia, akkor a verembe esett emberünkből sajnos finom ebéd lesz. Ha viszont nem, akkor másfelé keres élelmet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyszerű fogalmazás, valósághű leírás.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot iskolaelőkészítőre járó gyerekekkel végeztem. Annak ellenére, hogy különböző óvodákból jöttek, részben már ismerték egymást, tartották a szabályokat, csak egy gyerek vonult félre, de őt végül be lehetett vonni. Jó hangulatban telt, élvezték a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnárné Ésik Edina