JÁTÉKRA FEL!

Molnár Csilla: Ablak? Zsiráf?

  1. A játék neve, címe: Ablak? Zsiráf?
  2. A játék pedagógiai célja: problémamegoldó képesség fejlesztése egymás véleményének meghallgatása, szókincsbővítés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a teremben összepakolunk – ne botoljanak bele a táskákba
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: ceruza, papír
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: átgondolni hány gyerekből hány csapatot alkothatunk, kikészíteni a papírokat, ceruzákat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: összepakolunk a teremben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A másodikos gyerekek már ismérik az Ablak Zsiráf gyermeklexikont és használják is. A nyitás: Kiszöktek a lexikonból a szavak! Bátor kincskeresőket keresek, akik segítenek megkeresni a kis szökevényeket, hogy kedvenc lexikonunkat újra használni tudjuk! Csoportok kialakítása
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden csapat négy tagú (mivel egy 16 fős osztályról van szó) 1 írnok – szerepe lejegyezni a kincskeresők által fellelt szavakat, 2 kincskereső – feladatuk szavakat keresni, 1 kincstáros – ő ügyel a betűrendre A játék menete: Minden csapat célja, hogy ábécé sorrendben szavakat gyűjtsön. A kincstáros feladata, hogy ügyeljen arra milyen betűnél járnak, az írnok lejegyzi a kincskeresők által gyűjtött szavakat, a kincskeresők a tanteremben járnak-kelnek és próbálnak a megfelelő betűvel szavakat keresni. A szavak lehetnek a tanteremben fellelhető tárgyak, személyek, akár könyvcímek, de nevek is. Természetesen minden csapat az a-val kezd. Mivel két kincskereső van oda kell figyelniük egymásra, beszélni egymással és eldönteni melyik szót írja le az írnok.
  18. A játék lezárása: Ha lejárt a játékidő az írnokok felolvassák sorban a szavakat. Ha olyan szót írtak amit másik csapat nem 2 pontot kapnak, ha egyform szót írtak a csapatok csak 1 pont jár. Az nyer akinek a legtöbb pontja lesz.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a játékot követően a gyerekek elmondják hogy érezték magukat, tudtak-e együtt dolgozni, legközelebb mit csinálnának másképpen
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több szót kell írniuk, vagy a betű nem a szó elején, hanem a végén kell hogy álljon pl a- val labda
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Csilla,