JÁTÉKRA FEL!

Rádai Mária: Változás(change)

  1. A játék neve, címe: Változás(change)
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra jobban figyelés, odafigyelés a részletekre Szórakozás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A padok elrendezésénél vigyázni kell, nehogy valaki megsérüljön.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A termet be kell rendezni, hogy legyen hely körbeállni. Az ajtón is jó, ha könnyen ki lehet menni és visszajönni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Arra kell őket megkérni, hogy figyeljék meg egymást jó alaposan.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék felvezetésekor teljesen őszintén elmondtam, hogy egy továbbképzésen tanultam szuper játékokat, és szeretném rajtuk kipróbálni az egyiket, mert ők a kedvenc csoportom. A kerettörténet: csenő manók járnak az osztályban , őket kell lefülelni, mert a ruháinkkal meglépnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A terem hátuljában felszabadított helyen körbe állunk. A diákokat megkérem, hogy jól figyeljék meg egymást! A csoportból egy embert kiküldünk, és ha visszajön, akkor észre kell vennie, hogy a maradék csoport mit változtatott magán. (ruhadarab, szemüveg, stb.) Ha kitalálja, akkor más megy ki helyette. Amíg az illető kinn van a csapat közösen megbeszéli, hogy mit változtatnak magukon. Nálunk szemüveg csere volt az első körben. A második fordulóban kendőt cseréltek, majd a harmadikban cipőt.
  18. A játék lezárása: Ebben a játékban nem akartam győztest és vesztest kreálni. Pár kör után ,amikor már elégszer játszottunk, szóltam , hogy még eszeri kör van hátra. Kértem, hogy , aki szeretne kimenni, illetve cserélni az most szóljon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után megkérdeztem őket, hogyan érezték magukat, illetve, hogy játszunk-e még ilyen játékot, vagy ehhez hasonlót. Szóban röviden értékeltem őket. Megköszöntem a játékot és a munkájukat. Elmondtam, hogy ügyesek voltak, ezért legközelebb is játszunk majd.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Legközelebb nem csak egymás közti csere lesz, hanem bármit felhasználhatnak a cuccaik közül. (kabát, táska , egyéb padon lévő tárgyak)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra figyelni kell, hogy sokszonem mindig lehet sokszor játszani, mert kifogynak az ötletekből nem mindig lehet sokszor játszani, mert kifogynak az ötletekből nem mindig lehet sokszor játszani, mert kifogynak az ötletekből nem mindig lehet sokszor játszani, mert kifogynak az ötletekből Arra figyelni kell, hogy sokszor nem lehet játszani , mert könnyen kifogynak az ötletekből.
  22. Egyéb/megjegyzés: —
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rádai Mária