JÁTÉKRA FEL!

Jakabfi Zsuzsánna : Pantomim páros (az ellentétek játéka)

  1. A játék neve, címe: Pantomim páros (az ellentétek játéka)
  2. A játék pedagógiai célja: Kizárólag pantomim segítségével párokat alkotni, képzelőerő, kreativitás fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy mozgás közben figyeljenek egymás testi épségére is.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kosár, papírlapocskák, toll
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés. Minden játékos számára előkészítek egy papírlapocskát. Ezután két-két papírdarabra ismert párosok nevét írom fel, oly módon, hogy az egyik papíron a páros egyik tagját húzom alá, a másik papíron a páros másik tagját.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok készítik elő a papírlapocskákat, felhívom a figyelmet, hogy az olvashatóság, láthatóság fontos szempont.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a játékosokat, hogy álljanak körbe, kiválasztunk egy tanulót, aki tartja a kosarat, összekeveri a papírlapokat és megbeszéljük a pantomim játékok lényegét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy gonosz varázslónak köszönhetően ma minden ellentétesen történik a nap során: előre helyett hátrafelé megy az autóbusz, reggel helyett estével indul a nap, az idős emberek fiatallá válnak stb. Egyetlen lehetőség létezik a probléma megoldására: ha az ellentétek megtalálják egymást. A játékosok egymás után húznak a kalapból egy papírdarabot, elolvassák, majd zsebükbe teszik. Jelre (tapsra) valamennyien a pantomim segítségével elkezdik mutatni azt a tulajdonságot, ami a kihúzott papírdarabjukon aláhúzva szerepel, eközben szabadon, más-más játékossal összetalálkozva mozognak a teremben. Ha megtalálták a párjukat, egymás mellé leülnek a székekre, de még mindig nem szabad beszélni.
  18. A játék lezárása: Megvárjuk, amíg mindenkinek sikerül megtalálnia párját.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ellenőrizzük a párokat, hogy helyesen alakították-e ki párjukat, mert az eredmény olykor meglepő is lehet. A nehézségek, a játék közben felmerülő problémák megbeszélése: – Hogyan érezted magad? – Mit tennél másképpen, ha újrajátszhatnád? Megköszönöm a játékban való közreműködést.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Rövidebb időkeret a párok megtalálására – 2 csapatra osztani a játékosokat, az a csapat a nyertes, aki rövidebb idő alatt és kevesebb hibalehetőséggel találta meg a csapatbeli párját.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni arra, hogy a játék folyamán hangokat ne adjanak ki a játékosok, és úgy találják meg párjukat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Páralakításnál volt félreértelmezhető mozdulat (pl. idős-alacsony…vagy fiatal-magas…stb.) így hangulatos lett a játék vége. A játékosoknak nagyon tetszett a játék, még egyszer megismételtük.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B-7X80DoBuiLV25GQVNUUERvamc?usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Jakabfi Zsuzsánna