JÁTÉKRA FEL!

Lengyelné Bata Judit: Krokodilfogó

  1. A játék neve, címe: Krokodilfogó
  2. A játék pedagógiai célja: A játék a természet és a gyermeket körülvevő világ megismerésének eszköze. A fogójáték maga is csoportalakító, csoportépítő játék. Segíti a személyes érzések és gondolatok kifejezését. Megfogalmazódik benne a szabadság, kötetlenség, élmény, vidámság,verseny. Olyan örömforrás,mely csökkenti , sőt akár teljesen meg is szüntetheti a gyermek belső feszültségét. Szocializációs feladatot tölt be. egymásra való figyelés, megbecsülés, empátiás készség fejlesztése, szabálytartás, konfliktusmegoldó képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő méretű játéktér kijelölése a játékosok létszámához igazítva.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér kijelölése, a játékszabály ismertetése. Megbizonyosodni arról, hogy ez teljesen egyértelmű minden játékos számára. Bemutatni 1-2 gyerek segítségével, hogy milyen a "krokodilmozgás".
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Először csak azokkal játszatnám, akiknek van hozzá kedvük. A többiek végignéznék az első játékot, s utána, ha ők is szeretnének bekapcsolódni, lehetőséget biztosítanék rá.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kijelölöm a játékteret, ismertetem a játék szabályát. Megkérdezem, hogy egyértelmű-e minden a játék menetével kapcsolatban, hogy ne közben kelljen megállni. Kijelölöm a 2 „krokodil”-t. Ezután elindítom a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék résztvevői kezdetben: a 2 „krokodil” és a „fürdőzők”. A játéktér a "folyóvíz". A krokodilok krokodilmozgással haladva próbálják elkapni a fürdőzőket. Akiknek megérintik a lábát, az is krokodillá válik, vagyis ő is fogó lesz. A játék addig tart, amíg a végére csak 1 fürdőző marad, őt nem sikerült elkapni. Ő a játék győztese.
  18. A játék lezárása: Kihirdetjük a győztest.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztesnek lehet az a jutalma, hogy a következő játékban ő lesz az egyik krokodil, aki maga választhatja ki a másik krokodilt. De az is lehet a jutalom, hogy a következő játék során neki 2 élete lehet,
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot gyorsabbá tehetem azzal, hogy az is krokodillá válik, aki kilép a kijelölt játéktérből menekülés közben. Ezt akkor célszerű bevezetni, ha kevés az idő /pl. testnevelés óra végén, de mindenképpen szeretném az órai munkát játékkal jutalmazni/, vagy esetleg többször szeretném a játékot levezetni egymás után.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szervezési munkát alaposan meg kell tervezni. A játékot körültekintően kell levezetni. Ha esetleg baleset történne, a sérült ellátásáról gondoskodni kell.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lengyelné Bata Judit