JÁTÉKRA FEL!

Szabó Ágnes: Kapd el a Nagyit!

  1. A játék neve, címe: Kapd el a Nagyit!
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyesség, reflex, mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni, hogy a játék során tartsák be a játék szabályait, figyeljenek egymásra, ne tolakodjanak
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nem szükséges semmilyen speciális technikai eszköz. Szerencsés, ha rendelkezésre áll néhány pad, szék, ahová a kieső gyermekek leülhetnek.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése: padok félre tolása, székek elrendezése, hogy biztonságos legyen a játék.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel közös teremrendezés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játék előtt, bemutatkozunk egymásnak. Az számolhatja ki ki lesz a Nagyi, akinek a legközelebb volt/van a születésnapja.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetén a Nagyi egy fal felé fordul és becsukja a szemét. A többi játékos felsorakozik úgy, hogy a Nagyitól egyenlő távolságban legyenek. Amikor készen vannak, a Nagyi elindítja a játékot Rajt! felkiáltással, ekkor a játékosok elkezdenek a Nagyi felé közeledni. A Nagyi, amikor kedve tartja, hirtelen megfordul, majd kinyitja a szemét, a játékosoknak ekkor kővé kell dermedniük és mozdulatlanul kell állniuk, míg a Nagyi újra vissza nem fordul a fal felé, ekkor folytathatják a Nagyi megközelítését. Amelyik játékost a Nagyi látja mozogni, míg nyitva van a szeme, az a játékos kiesik, és leül a padra. Az nyer, akinek először sikerül megérintenie a Nagyi vállát, jutalmul ő lehet a következő Nagyi!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak a Nagyi és egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén, megbeszéljük, ki volt a legügyesebb Nagyi. A résztvevők megdicsérése során fontos, hogy minden gyerek kapjon név szerint is dicséretet, miben volt ügyes… stb.! Megbeszéljük ki hogyan érezte magát, mit tanult a játékból.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthető a játék úgy, hogy a kiesők nem állnak ki a körből, hanem bent maradnak, de a játékban nem vesznek részt. Ezzel a még játszó játékosok dolgát nehezítik meg, mert így már arra is figyelniük kell, hogy ki játszik és ki nem.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetni. Több próba játékot is játszunk előtte, miközben figyelünk arra, mit szabad és mit nem a játék szabályai szerint.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék. Kevés volt a tervezett ’10 perces keret.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Ágnes