JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Téglás Erika: Vadászok és nyulacskák

  1. A játék neve, címe: Vadászok és nyulacskák
  2. A játék pedagógiai célja: Érezzük jól magunkat. Figyelem fejlesztése. Együttműködésre nevelés. Gyorsaság és cselezési képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy futásnál vigyázzanak egymásra, ne legyen ütközés.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye.
  11. Kellékigény: 2 db tornaszőnyeg, jelölőmezek
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Előző órán: papírcédulákra rajzok készítése Közvetlen játék előtt: tornaszőnyegek megfelelő helyre rakása, jelölőmezek kikészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtti órán a résztvevők a kapott papírdarabkákra rajzolnak nyulakat, 2 tanuló pedig vadászt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok ismertetése után minden gyerek húz 1 cédulát, amely segítségével kisorsoljuk, kik legyenek a vadászok. A 2 vadász jelölőmezben középre áll. Ezután beállítom a nyuszikat arra az erdőszélre ( tornaszőnyeg ), ahol laknak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Sípszóra a nyulak átfutnak az átellenes erdőszélre. A középen álló vadászoknak el kell kapniuk őket. Akiket elfognak, középre állnak, és a következő indításkor már ők is vadászokká változnak ( kapnak jelölőmezt ők is ). A nyusziknak kötelező átfutni a másik erdőszélre, nem maradhatnak a helyükön. Tehát a vadászok száma egyre nő, a nyulaké pedig csökken, ezáltal helyzetük egyre nehezedik.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg csak egy nyuszi marad. Ha azonban az utolsó körben mindenkit elfognak,akkor a legutolsó nyulacska lesz a győztes, ő nem változik vadásszá, ő lesz a nyúlnépség királya.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes nyuszi kap egy koronát – hisz ő lett a népének királya – és egy sárgarépát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel 1. osztályosokból áll a csoportom, nem szeretném a játékot variálni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnem kell, hogy minden megfogott gyerek beáll-e a következő indításkor vadásznak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Pozitív visszajelzést kaptam a gyerekektől, élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Téglás Erika