JÁTÉKRA FEL!

Mátyás Olga: Gyors mutasd meg!

  1. A játék neve, címe: Gyors mutasd meg!
  2. A játék pedagógiai célja: Kommunikáció fejlesztés, egymásra figyelés, szórakozás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Ha nem készültünk előre, akkor esetleg papír és toll. De ezek nélkül is játszható.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Szavak, kifejezések, esetleg szólások kitalálása a témának, tantárgynak, alkalomnak megfelelően. Ezek leírása esetleg papírcetlikre
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők is találhatnak ki szavakat, kifejezéseket, közmondásokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevőket két csoportra osztjuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: – Mindkét csoportból kijön egy-egy résztvevő. Lehet önként jelentkező vagy választott. – Húznak egy cetlit, vagy mindkettőnek megsúgjuk ugyanazt az elmutogatni valót kifejezést. – Kiválasztjuk, melyik csoport kezd. A hozzájuk tartozó csapattárs kezdi a mutogatást. – 10 másodperc után elkiáltjuk, hogy csere. – Ekkor a másik csoportnak mutogat a saját csapattársuk 10 másodpercig. – Csak az a csoport mondhatja a megfejtést, amelyiknek mutogatnak. – A 10 másodperces ciklusok a helyes megfejtésig váltogatják egymást. – Amelyik csoport kitalálta a kihúzott vagy megsúgott szót, az kaphat pontot. – A kitaláló csoport játékosa visszamegy a helyére és a csoport új játékost küld a mutogatáshoz. – Új kifejezést kapnak a csoportok képviselői. – Most a másik csoport kezdi a kitalálást. – A játéknak az időkeret, a kitalálandó kifejezések felhasználása, az előre meghatározott pontszám elérése … vethet véget.
  18. A játék lezárása: Megdicsérése a résztvevőknek
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha a győzelem volt a cél, akkor amelyik csoport többet talált ki, az a győztes.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Iskolai tanórán is a megfelő szavakkal játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Idő mérése és 10 másodpercenként szólni, hogy csere.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon népszerű, korosztálynak, helyzetnek, témának megfelelően variálható.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mátyás Olga