JÁTÉKRA FEL!

Gór Marianna

„Szempárbaj (óvodások révén nem bonyolítanám nagyon a játékszabályt) A gyermekek körben ülnek a kör közepe felé nézve szemben a szőnyegen. Kártyát oszt a játékvezető. Aki „oroszlán”-t húz a kártya lapok közül, az lesz a kiválasztott. A többieknek fehér kártyalapot húznak, ők lesznek az erdei állatok. Az oroszlán feladata: jó láthatóan két szemmel rápislogjon bármelyik erdei állatra, akit vadászni hív. (Az óvodás nem tud még kacsintani) Úgy kell pislognia, a kiválasztott társára, hogy a többiek ezt ne vegyék észre. Akire rápislogott, az a gyermek kiáll a játékból, és megy a vadászterületére az erdőbe. Ha valamelyik gyermek észreveszi, hogy ki az oroszlán, még nem szólhat, várni kell még egy játékot, hogy biztosan lássa, hogy jó-e a sejtése. Ha téved, akkor Ő is megy a vadászterületére, és kiáll a játékból. Az a gyermek, aki nem jó gyermeket nevez meg az oroszlán személyének, szintén megy a vadászterületére, tehát kiáll a játékból. Addig játsszuk, míg el nem fogynak a gyermekek.”

Gór Marianna
Célcsoport: < 5 év