JÁTÉKRA FEL!

Németh Marianna: Szókincsgyűjtő

  1. A játék neve, címe: Szókincsgyűjtő
  2. A játék pedagógiai célja: szókincs felelevenítés, elmélyítés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papír, íróeszköz, székek,esetleg
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Minden játékos számára ülőhelyet, íróeszközt, papírt kell biztosítani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: egyforma méretű papírlapok vágása, székek kör alakban való elhelyezése, mindenki számára érdekes témaválasztás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mostani játékkal a családdal kapcsolatos szókincsetek gazdagságára vagyok kíváncsi. Képzeljétek el magatokat fogságban, egy kősziklán épített házban. Az a diák szabadul ki elsőként ,aki a legtöbb szót gyűjti össze 2 perc alatt e témával kapcsolatosan. A többiek fogságban maradnak és a játék 2. részében feladatot kapnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék 2 részből áll: 1. Mindenki a székén ülve 2 perc alatt leírja azokat a szavakat, mely a "család" szó hallatán eszébe jut. 2 perc letelte után mindenki megszámolja a leírt szavak mennyiségét és a legtöbb szót leíró játékos felolvassa azokat. A többiek kihúzzák a papírjaikon lévő megegyező szavakat. / A nem hallott szavakat megbeszélhetik a játékosok/. A papírokat elteszik. 2. A nyertes játékos mond egy szót (téma :család), a mellette ülő megismétli az 1. játékos szavát és hozzátesz egy új szót, 3. játékos megismétli az előző két szót és mond egy újat. Így folytatódik láncszerűen 2 körön keresztül. (kevesebb játékos esetén több körön keresztül) Aki nem tudja elismételni vagy téveszt, az a játékos nem folytathatja a játékot.
  18. A játék lezárása: Az a játékos, amelyik kiesett nem menekül a fogságból, örök bezárásra ítéltetett. A játék első felében nyerő játékos kiváltságot élvez. Azaz, ha téveszt vagy a szóláncot nem tudja folytatni abban az esetben is szabadul a fogságból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki kiszabadult jutalmat kap: – nyelvi órán, nyelvtan órán kis 5 – egyébként cukorka, írószer, csoki stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Témaválasztáskor bármit lehet választani : az adott tananyaggal kapcsolatos fogalmak, nyelvi órán az éppen tanult témakör szavai….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell, hogy a leírt ill. kimondott szavak csak egyszer forduljanak elő, ismétlés ne legyen, ill. a kiválasztott témához kapcsolódjanak
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Marianna