JÁTÉKRA FEL!

Török Ildikó: Kinél szól a vekker?

  1. A játék neve, címe: Kinél szól a vekker?
  2. A játék pedagógiai célja: Oktatójáték
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: asztal, 6-7 szék, mobiltelefon, műveletkártyák, a „büntető” feladatok kellékei, adott esetben kendő, a szem bekötéséhez, tábla, kréta.
  12. Technikai igény: Nem szükséges.
  13. Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a helyszínt, a telefont ébresztőre kell állítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék az előzetes tudásra épül: pl.: a hatos szorzótáblát kell ismerni. Ebben az esetben olyan kártyákat mutatok a gyerekeknek, amely a 6-os szorzótáblát kérdezi ki.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körben ülünk, mindenki lát mindenkit. Ismertetem a szabályokat, beállítom az órát, hogy 5 perc múlva csörögjön.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben ülve, balról jobbra kell a gyerekeknek a kártyalapon látott matek műveletet szóban elvégezni. Szabályok: – Mindenki csak a maga kártyájára válaszolhat, nem szólhat bele a másik megoldásába. – Ha hibás az eredmény, akkor kivárjuk, hogy a jó megoldást kiszámolja. – Ha megszólal a vekker, akkor az éppen válaszoló „büntetésben” részesül. – A „büntetésben” részesülő a résztvevők közül kiválaszthatja azt a személyt, aki a büntetést kiszabhatja. – A büntető feladat elvégzése után újabb órafelhúzás következik, (újabb 5 perc) és így folytatódik a játék, addig, amíg nem unják a gyerekek.
  18. A játék lezárása: Ha már mindenki kapott büntető feladatot, vagy látszik a gyerekeken, hogy fáradtak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A következő szempontok értékelhetőek: – ki mondta a legkevesebb gondolkodás után a jó megoldást, – ki találta ki a legviccesebb büntetést.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – mindenféle tantárgyhoz alkalmazható, – kártyák helyett szóban kérdezünk, – a büntető feladatok papírlapon jelennek meg, – szabadtéren mozgásos feladatokkal kapcsolható össze, – ha a gyerekek egyedül játsszák, esetleg homokóra segítségével játszhatják. Ilyenkor fontos, hogy a játékvezető takarja le a homokórát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Készülni kell az adott tananyagra kártyákkal, kérdésekkel
  22. Egyéb/megjegyzés: Nemcsak tanórán, hanem az iskolai élet bármelyik időszakában játszható. Akkor is, ha csak néhány perc áll rendelkezésünkre és a gyerekek nagyon fáradtak, zajosak. Összerendezi őket, jó lesz a kedvük.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://goo.gl/photos/QRJV5Z19keKaRQpK8
  24. A Játékot lejegyezte: Török Ildikó