JÁTÉKRA FEL!

Egyedné Horváth Erika: ABC staféta

  1. A játék neve, címe: ABC staféta
  2. A játék pedagógiai célja: A játékot tanóra elején játszuk. Célja a tanult ismeretek gyakorlása, szintentartása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : Padokat, székeket, táskákat elpakolni. Elég helyet biztosítani egy kör kialakításához. Játék során a plüssjátékot dobják. vigyázni, hogy semmit ne dobjanak le vele.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Jelen esetben egy plüss katica. ( de bármilyen bábbal eljátszható)
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A terem elrendezése a gyerekekkel
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek már rutinszerűen végzik ezt a tevékenységet, mivel sokszor játszunk az órákon.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kézfogással köralakítás . A játék elején az ABC gyakorlása. Körben állva mindenki a következő betűt mondja.
  17. A játék menete, játékszabályok: Katica eltévedt ABC-városban. Az utolsó ház kertjében lakik. Csak úgy tud hazajutni, ha útközben sorban meglátogatja az abc betűit. Mivel a dz, dzs, x, y, w konferenciára mentek, nincsenek itthon. Hozzájuk nem kell bekopognia. Csak a betűk abc sorrendjében szállhat. A ti feladatotok, hogy segítsetek neki hazajutni. Egymásnak kell a katicát dobnotok, és egy főnevet mondani azzal a kezdőbetűvel, ami az abc-ben a következő. Ha nem a soron következő kezdőbetűvel mondjátok a szót, kiestek a játékból.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha a katica eljut az utolsó betű kertjébe, vagyis a játékos egy zs betűvel kezdődő szót mond.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, jutalmazás a bennmaradóknak. A felmerülő hibák megbeszélése. A tanóra végi levezető játék kiválasztása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más szófajokkal is lehet játszani. Játszhatjuk úgy is, hogy többször végigmegyünk az abc betűin. (Akkor más kerettörténet kell!) Nehezíthetjük, hogy ebben az esetben egy szó többször nem mondható. Aki kiesik, zálogot ad, s a játék végén, vagy a tanóra alatt feladatokkal visszaválthatja azt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során fontos figyelni, hogy a gyerekek megfelelő sorrendben haladjanak a betűkön. A továbbfejlesztett változatban pedig a szóismétlések elkerülésére. Folyamatos figyelmet igényel!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Egyedné Horváth Erika