JÁTÉKRA FEL!

Varga Nikolett: Farkasfogó

  1. A játék neve, címe: Farkasfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, térérzékelés fejlesztése, egymásra való odafigyelés fejlesztése, reagáló képesség fejlesztése, nagymozgások fejlesztése, szabálytudat fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú tér kialakítása, szabályok megbeszélése, lekerekített sarkú székek beszerzése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Jelen esetben székek, esetleg bólyák.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Esetlegesen szellőztetés, térrendezés, székkihelyezés, szabályok lefektetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki hoz magával egy széket, csoportszoba esetén játékok elpakolása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Milyen csoportosok is vagyunk mi? Bizony, nyuszi csoportosok, így hát ezért nyuszik leszünk a mai játékban. Kitől fél a nyuszi? Sok állattól fél,de legjobban a farkastól. Lesz egy farkasunk is a játékban.” Én vagyok a nyuszi mama, székekből kör alakú házat építek a nyusziknak, úgy, hogy a székek közötti résen be lehessen futni. Ha elengedlek Titeket a mezőre, akkor a székek körül futkározhattok, élvezitek a friss puha füvet és a kellemes időt. Én őrködöm a mező szélén, nehogy jőjjön a farkas. Akit kinevezünk farkasnak Ő mellettem fog várakozni, nyalogatja a száját friss nyuszi pecsenye láttán. Amikor meglátom, hogy baj van, kiáltok Nektek,hogy „Jön a farkas!”. Ekkor a farkas megpróbál elkapni egy nyuszit, akik igyekeznek bemenekülni a házba. Ha a székeken kívül elkap valakit azt megette, és Ő idejön hozzám szurkolni a többi nyulacskának. Van egy fontos szabály. Aki a házba menekülés közben feldönt egy széket, azt is elkapja a farkas és kiesik a játékból. Legyetek nagyon figyelmesek és óvatosak, figyeljetek egymásra, a farkasra és a székekre is.
  17. A játék menete, játékszabályok: Székekből kör alakú házat építünk úgy, hogy a székek közötti réseken be lehessen férni. A gyerekek a ház körül menetirányban futnak. A farkas a terem egy másik szegletében várakozik. „Jön a farkas” kiáltásra üldözni kezdi a gyerekeket, akik igyekeznek bemenekülni a házba. Aki menekülés közben feldönt egy széket,azt automatikusan elkapja a farkas és kiesik a játékból.
  18. A játék lezárása: Az utolsó három nyusziig játsszuk a játékot. Amikor már három nyuszi marad megdicsérjük és megtapsoljuk Őket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékidő alatt végig lelkesítem, buzdítom Őket, kiemelten megdicsérem azokat, akik kiemelkedően ügyesek voltak, illetve általánosan is dicsérek, a játékkedv fenntartása végett. Végig figyelem a gyermekek reakcióját a játék során, ebből levonva a tanulságokat és a játék kedveltségét. A játék végeztével megkérdezem Őket tetszett-e Nekik a játék és szeretnék-e ha legközelebb is eljátszanánk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszható egyéb témákkal kapcsolatosan is, hiszen nem feltétlen muszáj farkasnak és nyusziknak lenniük. Játszható eltérő szabályokkal is, például azt nem kapja el a farkas, aki leül egy székre anélkül, hogy felborítaná, vagy párt kell keresniük maguknak, vagy a házon belül kört kell kialakítaniuk egymást védve. A farkas szemszögéből korlátozni azoknak a számát, akik elkaphatóak. Például csak lány nyuszikat vagy csak fiú nyuszikat kaphat el, csak azokat kaphatja el, akik aznap kéket viselnek. Ezzel fejlesztjük a farkas és a nyuszik figyelmét, gondolkodását egy időben.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelemmel kísérni a játékosokat, miként tartják be a szabályokat az esetleges nézeteltérések elkerülése végett, illetve folyamatosan lelkesíteni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Nikolett