JÁTÉKRA FEL!

Szekeres Márta: Az elveszett tárgyak játéka

  1. A játék neve, címe: Az elveszett tárgyak játéka (Gyümölcsjáték, sok csavarral)
  2. A játék pedagógiai célja: Csoport összetartó játék. Valószínűleg a nagyobbakat is oldani kell, hogy merjenek bolondok lenni, merjenek körbe ugrálni, miközben rázzák a fejüket. Ebben segítenek a jelmezek, mert egy olyan játék, ahol a „Pisti” bevállalja, hogy kilóg a hasa az Aladdin ruhából, az csak jó lehet. És ezen a ponton, már a legvadabb 13-14 éves is beáll körjátékozni.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terepszemle. Bokavédő 🙂
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: jelmezek, „elveszett tárgyak”
  12. Technikai igény: nem jellemző
  13. Az előkészítés feladatai: átnézni a megtanulandó körjátékokat az állomásvezetőkkel, az elveszett tárgyakat szétosztani, jelmezeket felvenni, csoport előtt a helyszínre érni, egymástól lehetőleg messze helyet foglalni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: „Sajnos, csak akkor adhatom oda, ha mindannyian játszotok.”, „Látom, Bélám, te nagyon nem akarsz játszani, megfognád a kalapom, addig se veszítsem el?”, „Gizike, tudom, hogy nagyon rá vagy gyógyulva Ágikára, ne ülj ott egyedül, fogd meg Ágika kezét és együtt mutassátok el, hogy te csak a bal, Ágika csak a jobb kezét használhatja”
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A keretmese szerint a mesehősök 1-1 varázstárgya elveszett, ezt kérték a mesehősök, hogy szerezzük vissza. Érdekes módon, az egyes tárgyak más mesehősöknél kötöttek ki, akik nem tudtak vele mit kezdeni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden csapat egy mesehősnél kezdett, aki elmondta a keretet, elveszett a tárgy, nem tudom, kinél lehet, találjátok meg nekem. És elküldte a gyerekeket keresni. A feladat szerint (a gyümijátékhoz hasonlóan) körbe kellett haladni a vezetők között, és szóba kellett elegyedni a mesehősökkel. Sajnos a mesehősök nagyon szomorúak voltak, csak akkor álltak szóba a gyerekekkel, ha azok játszottak velük. Minden mesehős 1-1 körjátékra hívta a gyerekeket, akik így egy játék alatt további 3 körjátékot tanultak meg. – A kezdő embernél az adott csoport nem játszott. (Ábrahám, Nád a házam, leveles-a-május és előre a jobb kezedet) Miután lejátszották, akkor lehetett beszélgetni a mesehőssel és elmondani, végülis mi járatban vannak a gyerekek. Az adott mesehős megmutatta a nála lévő, számára ismeretlen tárgyat. Ha a csoport ezt kereste, átvették, és visszamentek a kiinduló mesehőshöz. Ha nem azt a tárgyat keresték, akkor sajnos elköszöntek, és haladtak a következő „állomásra”. Szereplők: Mulan, Aladin, Csingiling, Herkules Elveszett tárgy : Mulan – hajtű, Aladin – szőnyeg, Herkules – pajzs, Csingi – tündérpor
  18. A játék lezárása: Miután minden csapat és minden mesehős megtalálta a saját elveszett tárgyát, örülünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nincs első vagy utolsó, nincs nyertes vagy vesztes. Minden mesehős boldog. és ez volt a cél.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Határ a csillagos ég 🙂
  21. A játékvezető speciális feladatai: Gondolkodni, szervezni-való: ne legyen az első mesehősnél a tárgy! a gyerekcsoportokat úgy kellett irányba fordítani, hogy a lehető legkésőbb jussanak el az általuk keresett tárgyhoz.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalat: jó időre való mozgásos játék, nem tölt ki egy teljes délelőttöt, de nem is töltelék-időre való játék. Intenzitás: ha a csapat motiválható (és miért ne lenne az), akkor eléggé be tudnak pörögni 3-4 körjáték után, viszont egy táborban később ezekre a játékokra már építeni lehet. Játéktanulásnak sem utolsó. A gyerek nem fog odajönni, hogy Hé, gyertek körjátékozunk! Így elrejtve, mégis megtanultak 3 új / vagy rég nem játszott játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szekeres Márta