JÁTÉKRA FEL!

Siklósiné Gyergyák Erika: Fújd a labdát!

  1. A játék neve, címe: Fújd a labdát!
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés, tolerancia, ügyesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő játékterület biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: ping pong labda, számkártya, stopperóra
  12. Technikai igény: iskolapad
  13. Az előkészítés feladatai: számkártyák elkészítése, a helyszín berendezése: egy pad a terem közepére, körülötte legyen bőven hely, a pad középvonalának megjelölése szigetelőszalaggal
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: számkártyák elkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmondása, páralakítás, sorrend eldöntése számkártyával Kerettörténet: A honfoglaló magyarok vándorlásaik során többször keveredtek harcba az ellenségükkel. A harcok során több bátor vitéz megsérült a kezén. Árpád vezér, hogy siettesse a gyógyulásukat és szórakoztassa őket, olyan játékot talált ki számukra ahol a kezükre nincs szükség. Képzeljétek magatokat a sebesült katonák helyébe!
  17. A játék menete, játékszabályok: Egyszerre két játékos játszhat, a többiek szurkolók, közülük néhányan(4-6 fő) a kezükkel oldalfalat tartanak. A két versenyző a pad két rövidebb oldalán egymással szemben áll, a védők(4-6 fő) a hosszabb oldalon vigyáznak, hogy a labda ne essen le. A játékvezető a pálya (pad) közepére egy ping pong labdát tesz. Rajtra a két versenyző teljes erőből fújni kezdi a labdát. A kezüket nem használhatják, hátuk mögött össze kell kulcsolni. Minden játékos annyi pontot kap ahányszor sikerül az ellenfél oldalán lefújni a labdát. A játékidő páronként 2 perc.
  18. A játék lezárása: Miután minden pár összemérte „erejét”, párcserével folytathatják a játékot. Nyertes az lesz, akinek a legtöbb pontot sikerül összegyűjteni. Kerettörténet lezárása: A beteg vitézek olyan jól érezték magukat a játék közben, hogy nagyon hamar meggyógyultak. Új erővel csatlakoztak Árpád hős seregéhez.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest tűzijátéktapssal jutalmazzuk. Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt. Megkérdezem hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több asztalnál, 4 fős csapatokban, ahol mindenki mindenkivel játszhat. Itt rövidebb idő alatt többen játszhatnak, de több játékvezetőre van szükség.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a játékosokat, nagyobb létszám esetén a szurkolók ne zavarják az éppen versenyzőket.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Siklósiné Gyergyák Erika