JÁTÉKRA FEL!

Lazók Jánosné: Ki a gyorsabb te, vagy én?/ Választott nevek gyors megnevezése

  1. A játék neve, címe: Ki a gyorsabb te, vagy én?/ Választott nevek gyors megnevezése./
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők gyors reagálóképességének, figyelmének, önfegyelmének, vizuális érzékelésüknek, kommunikációs képességüknek fejlesztése. Összetartozás, együttműködés fejlesztése. Állatok nevének biztos, megbízható megnevezése, gyakorlása.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportban a megfelelő hely kialakítása érdekében asztalok, székek elrakása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Állatos képek, amit nyakba lehet akasztani, plüss maci, lepedő.
  12. Technikai igény: Segítő felkérése/ munkatárs
  13. Az előkészítés feladatai: Az állatos képek kiszínezése a gyerekek által. Megfelelő hely kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A nyakba akasztható állatos kártyák elkészítése, megfelelő hely kialakítása a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki válasszon tetszés szerint egy állatos kártyát, amit a nyakatokba akaszthattok. Alakítsunk egy kört,majd engedjük el egymás kezét. Eljátszuk azt a játékot amit már szerettek" Kinél van a plüss?", de most nem a nevetekkel, jeletekkel, hanem az állatok nevével ami a nyakatokban van. Ha az állatok neve már jól megy, akkor térek rá az új játék ismertetésére.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ma egy új játékot szeretnék veletek megismertetni, aminek a neve: „Ki a gyorsabb te, vagy én?” Hasonlót már játszottunk, de ez mégis más. Képzeljétek el, ti a Kerekerdő lakói/ állatai /vagytok, akik sportfelelős minisztériumot szeretnétek létrehozni. Mégpedig a következőképpen: Álljatok párba, majd engedjétek el egymás kezét, és lépjetek egy lépést hátra. Lett két csapatunk. Erzsike nénivel/ segítőmmel/ egy lepedőt tartunk a két csapat közé, ahová mind a két csapatból 1 -1 gyereknek előre kell jönni a lepedő közepéhez. Számolni fogunk: 3,2,1, zsupsz. A zsupszra leengedjük a lepedőt, akkor a két egymással szemben lévő gyereknek minél hamarabb ki kell mondani egymás állat nevét. Aki elsőnek kimondja, a másik társát átviszi saját csapatába. Az a csapat győz, alakíthat minisztériumot, akinek tagjai legtöbben vannak, a másik csapatban már csak 1 gyerek marad.
  18. A játék lezárása: Már csak egy gyerek maradt az egyik csapatban :Kristóf, ezért a játékot Stefiék nyerték. Stefiék hozhatnak létre sportfelelős minisztériumot. Ha a következő alkalommal találkozunk, a sportfelelősöknek az lesz a feladata, hogy megtornáztassák a kiscsoportosokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm, hogy velem játszottatok, én nagyon jól éreztem magam, kíváncsi vagyok arra, hogy ti hogyan éreztétek magatokat. Jelezzétek szavakkal, mutassátok kezetekkel. Ha jól éreztétek magatokat, emeljétek olyan magasra, amilyen jól éreztétek magatokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék más alkalommal nem az állatok nevének, hanem virágok, közlekedési eszközök, gyümölcsök, évszakok jellemzőivel, számlálást elősegítő pöttyökkel játszuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kifejező, felismerhető állatok, virágok, gyümölcsök, stb. képeinek biztostísa, figyelni, hogy a kártyák ne forduljanak el, jól láthatók legyenek a gyerekek nyakában. Próbajátékot játszani amig minden gyerek megjegyzi a szabályt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatom, nagyon várják a gyerekek, hogy menjek hozzájuk játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lazók Jánosné, (bokorka61@gmail.com)