JÁTÉKRA FEL!

Koczka Csabáné Melinda: Engedd szabadon a fantáziádat.

  1. A játék neve, címe: Engedd szabadon a fantáziádat.
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatmunka, összpontosítás, fantázia.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: összetolt padok, vagy asztalok, köréje székek, 2db dobókocka, A/3 rajzlap, ceruza.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A padokat vagy asztalokat a létszámnak megfelelően toljuk össze, minden játékos széken ül a pad vagy asztal körül.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: igen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kő, papír, olló játékkal kezdődik. Minden nyertes újból játszik a másik nyertessel. A végén csak egy játékos marad, aki elkezdi a fő játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: : A kő, papír, olló játékban győztes játékosnak 2db dobókockával 12-őt kell dobnia, ha ez sikerült, akkor az előkészített A/3 rajzlapra elkezdhet rajzolni valamit, közben a mellette jobbra ülő játékos dobhat. Ha az a játékos nem tudott 12-őt dobni, akkor a tőle jobbra ülő játékos következik, ez addig folytatódik, míg valaki 12-őt nem dob. Aki 12-őt dob az fölváltja az előző játékost a rajzolásnál és így ő folytathatja a rajzot. A játékot addig lehet folytatni, míg a papírlapra lehet rajzolni, vagy amíg a játékosok meg nem unják.
  18. A játék lezárása: A játékot úgy zárnám le, hogy látható helyre kifüggesztem az elkészült rajzot, és megbeszélnénk, hogy mit is ábrázol. Mit alkottak közösen a gyerekek. Egyenként el is mondhatnák, hogy kinek mi volt az elképzelése, és mit tudott megvalósítani belőle. Milyen érzések alakultak ki benne, amikor rajzolt. Ki miért pont azt rajzolta és pont oda rajzolta. Ki mit lát az elkészült műből. Elkészült e teljesen a rajz, vagy van e még elképzelés, hogy ki – mit rajzolt volna még, Hogyan értékelnék ők a közösen elkészített művet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Fel lehet jegyezni, hogy ki hányszor tudott 12-őt dobni és őt lehet jutalmazni, de nem muszáj, mert az elkészült rajz is lehet jutalom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Óvodás korosztállyal is el tudom képzelni úgy, hogy a dobókockán számok helyett színek vannak. Aki két egyforma színt dobott, az rajzolhatna, vagy puzzle kirakó darabjait helyezhetné el, vagy építőkockából építhetne várat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeli a gyermekek reakcióit. A kiértékelésnél jól kell feltenni a kérdéseket, hogy a gyerekek ki tudjanak nyílni. Meg kell indítani a gyermekek fantáziáját, vagy csak hagyni kell, hogy a gyerekek kirajzolják magukból azt, ami foglalkoztatja, bántja, vagy érdekli őket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ebben a játékban fontos a gyermekek hasonló korosztálya és képessége.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koczka Csabáné Melind