JÁTÉKRA FEL!

Ibolya Kerepesiné Antal

„Foglaljunk helyet a körben elhelyezett székeken! Állatos kártyákat hoztam. Mindenki húzhat egy kártyát, de vigyáznod kell, más ne láthassa, hogy melyik állatot húztad. A lapok között van egy bogár, az álombogár, aki Tündérországban él, a kedvenc fájának kedvenc ágán ülve lóbálja a lábát. Azt figyeli, ki az a kisgyerek, aki nem tud elaludni. Ha ilyet lát, meglátogatja a gyerekeket lefekvés előtt, álomport szór a szemükbe. Aki ezt a bogarat húzta, ő lesz az álombogár. Feladata az lesz, hogy kacsintással álomport szórjon a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire rákacsintott, elalszik, becsukja a szemét, és a lábát keresztbe téve előrenyújtja. Ha valaki észreveszi, hogy ki az álombogár, akkor azt felnyújtott kézzel jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki az álombogár, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő az álombogár). Ha az álombogárral együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor az álombogár nyert. Hiszen már nem lesz három álmos kisgyerek, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Csukjátok be a szemeteket! Háromig számolok, háromra kinyithatjátok a szemeteket és kezdődhet a játék.”

Ibolya Kerepesiné Antal
Célcsoport: < 5 év,5-9 év