JÁTÉKRA FEL!

Tüdős Anita: Lipem,lopom a szőlőt

  1. A játék neve, címe: Lipem,lopom a szőlőt
  2. A játék pedagógiai célja: Összetartozás,csapat munka, szerepek tanulása, Türelem tanulása Memorizáläs Mozgäsfejlesztés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elpakolni mindent az utbol, akár kinn vagy benn jatszuk a játékot,nehogy kergetés közben megbotoljanak és megüssèk magukat
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Jelmez, kalap, bot Szèk Ha van kéznél gyümölcs, eredetileg szőlő, de bärmi jó, vagy műanyag
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Én a gyerekekkel rendeztem át az osztálytermet és a jelmezt is együtt valasztottuk ki Mert az ő véleményük is fontos és számít így lesz elvezetesebb a játék amit jobban fognak értékelni
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megcsinaltuk,kialakitottuk a terepet, kiválasztottuk egy kő -papír -ollóval hogy ki lesz aki kezdi a játékot, ki lesz a csősz A játékhoz tartozik egy kis ének amit a játèk során kántälunk és még azt megtanultuk, begyakoroltuk És ismertetem a játékot is mindeközben, menete, szabályok, ki lesz a győztes
  17. A játék menete, játékszabályok: A kialakított kör közepére állìtunk egy szèket, arra ül a csősz, akit valamilyen módon,akár kiszämolós jätékkal kivälasztunk A többiek körbe állnak majd elindulnak és énekelnek Az ének :lipem, lopom a szőlőt, elaludt az öreg csősz Vaskalap a fejèben, furkós bot a kezében Közben a szèken ülő gyerek, aki a csősz, alväst szìnlel és közben „lopkodják” tőle a gyümölcsöt Majd miután vége a dalnak, elkiältják magukat, hogy „Tele a kosár!” Erre felèbred a csősz és megkezdődik a kergetés Akit elkap a csősz, az lesz a következő csősz
  18. A játék lezárása: Nälunk az volt a cél hogy mindenki legyen legalább egyszer csősz Így addig játszottuk és azt próbálták elkapni aki még nem került sorra
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon élvezték a gyerekek a játékot, felélénkültek,frisebbek lettek A megszerzett gyümölcsöt végül megehettek Ők maguk is adtak ötlet hogy hogyan tudnánk még plusz dolgokat belevinni,mint pèldául, legyen két csősz
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tehát, két csősz is lehet Akadályokat is lehet kerülgetni, mint pl gödröket Több helyről kell összeszedni a gyümòlcsöket
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabälyok betartása,felállìtäsa Balesetvedelem Döntès hogy ki kit kapott el, az helyesen törtènt e, ki kezdi a játèkot
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tüdős Anita