JÁTÉKRA FEL!

Gulyásné Auffenberg Noémi: Aknamentesítés

  1. A játék neve, címe: Aknamentesítés
  2. A játék pedagógiai célja: Angol számok, színek játékos gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne játszanak a gyerekek papucsban, lehetőleg ne betonon játsszunk.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Különféle színű "bombák" – pl kuglibábuk, esetleg valamilyen madzag a bombák helyének kijelöléséhez.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék Angliában játszódik egy aknamezőn. Van két felderítő csapatunk, melyek tagjai egytől egyig profi bombaszakértők. A két csapat egymással verseng egy leendő titkos küldetésben való részvételért, feladatuk a bombák hatástalanítása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapattagok két sorban állnak, egymással szemben, s mindegyiküknek van egy-egy kódja. Az egymással szemben álló játékosok ugyanazzal a kóddal rendelkeznek. One, two, three, four… A két sor között középen egy képzeletbeli, vagy akár valós vonal mentén különböző színű „bombákat” helyezünk el. (Nálam ez négy féle kugli volt…) Red, blue, green, yellow. Én, a játékvezető folyamatosan értesülök a kémeimtől, hogy éppen melyik színű bombát aktiválta az ellenség, s azt is megmondják nekem, melyik kódszámú felderítő alkalmas a robbanás elhárítására. Ezt a két információt közzéteszem (hangosan kiáltom), s jöhet a hatástalanítás. Ez annyiból áll, hogy a megfelelő számú játékosnak oda kell ugrani a megfelelő színű bombához, s fel kell kapni a földről, lehetőleg előbb, mint a másik csapat azonos számú játékosa. Amelyik csapat tagja elsőként kapta fel a bombát, az kap egy pontot. Az elején megegyezünk, hány pontig megyünk el.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, vagyis az vehet majd részt egy leendő titkos küldetésben, amelyik előbb éri el a megfelelő számú pontot. Mi 10 pontig mentünk el.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1) A bombákhoz kapcsolódva nem csak színeket lehet gyakorlolni, hanem például formákat is. Ekkor persze kell gömb, kocka, gúla… alakú bomba. 2) A játékosok nem csak kóddal rendelkezhetnek, hanem lehetnek állatok is. Így lehet gyakorolni az állatneveket angolul. Tehát például azt kiáltom be, hogy „GREEN – CAT”. Ekkor mindkét csapatból a macskák ugranak a zöld bombáért.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Számolnia kell az elért pontokat
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékhoz a „plüsselkapó” adta az ötletet…:)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gulyásné Auffenberg Noémi