JÁTÉKRA FEL!

Csehák Mirella: Továbbgondolt történet

  1. A játék neve, címe: Továbbgondolt történet
  2. A játék pedagógiai célja: Kommunikációs készség fejlesztése, tanulói együttműködés fejlesztése, értelmi-logikai gondolkodásra való nevelés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szituációs kártyák (létszámtól függően), előre elkészített kártyák (mondatokkal és érzelmekkel).
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Készíts a létszámnak megfelelő számú szituációs kártyát ( 1 kártya 3-4 személyre). Készíts minden résztvevőnek 1 kártyát, amelyen 3 különböző mondat szerepel. Készíts minden résztvevőnek 1 kártyát, amelyen 3 különböző érzelem szerepel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kártyákat akár a résztvevők is elkészíthetik. Csoportonként írhatnak 1-1 szituációt, vagy a szükséges mondatokat is kitalálhatják ők. Ezeket a másik csoportnak átadhatják.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot bevezethetjük csoportalakító játékkal, néhány kérdéssel a tananyagból pl. a kommunikáció tényezői, elemei
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden csoport kap egy szituációt és hozzá tartozó karaktereket. Használható szituációk (8.osztály): 1. Nem jutottál be abba a középiskolába, ahova szerettél volna. Kiderül, hogy hiba történt, elszámolták a pontjaidat. Az igazgatónál adsz hangot felháborodásodnak. Szereplők: igazgató, diák, takarítónő 2. Két napja vettél egy sportcipőt, amire ráment az összes zsebpénzed. Tegnap esett az eső és leszakadt a talpa. A garancialevéllel együtt ma visszavitted a boltba, de az eladó nem akarja kicserélni. Az üzletvezetőt hívatod. Szereplők: vásárló, eladó, üzletvezető 3. Kedvenc együttesed egy fantasztikus koncertet adott. A fellépést követően autogrammot osztogat a frontember. 1 órája vársz türelmesen, pont sorra kerülnél, de beugrik eléd egy rajongó. Ezt követően közlik, hogy vége a dedikálásnak, és neked nem sikerül aláíratnod a pólódat. Szereplők: fiatal fiú/lány, frontember, rajongó Megkérjük a csoportokat, hogy beszéljék meg egymás között, hogy ki melyik szerepet vállalja magára, majd adunk időt arra, hogy elképzeljétek a szituációt! Ezután mindenki kap egy kártyát, amelyen három olyan mondat szerepel, amelyet bele kell foglalniuk valahogyan a szituációba. Használható mondatok (8.osztály): 1. Mindenkinek van egy álma. 2. Szerintem, minden macskának van füle. 3. Arra gondoltam, elmegyek paradicsomot venni a piacra. 4. Tegnap este egy kismajom született az állatkertben. 5. Helyenként hóesés várható a napokban. 6. Elálmosodtam, aludni szeretnék. 7. A burek elkészítése nem bonyolult. 8. Nem mindenki születik kimondott művésznek. 9. Május közepén megjelenő játékban mindenféle autót kipróbálhatunk 10. Körözést adtak ki Justin Bieber ellen 11. Most oké, de hogy fognak kinézni a tetoválásaid 50 év múlva? 12. Tudja-e hogyan göndörítheti a haját egy hajpánt segítségével? 13. Nem túl barátságos hely a bolygónk 14. Saját testőrei vannak az utolsó orrszarvúnak 15. Nem tetszik amit mondasz, nekem más a véleményem 16. Ha eddig nem tudta, hogy néz ki egy hámozott dinnye, akkor ez az ön szerencsenapja! 17. Másképp alakult volna sok minden a világon, az biztos. 18. Véletlenül rossz helyre rakták a célvonalat és 3 kilométert még futnom kellett. 19. Úgy innék egy energiaitalt! 20. Idegesít a cirkusz, azzal a buta oroszlánnal. 21. Nem egyszerű feladat a megfelelő cipő kiválasztása. 22. A legtöbb gyerek nem sokáig hisz a tündérmesékben. 23. Ez tűrhetetlen, azonnal megosztom Facebookon. 24. Inkább osztogatok ingyen pónikat. 25. Akarja tudni, mennyi a végsebessége? 26. Melyik a kedvenc Disney-hercegnőd? 27. Melyik fél nyerne egy Superman és Batman közötti harcban? 28. Mik lesznek a kérdések az érettségin? 29. Nem vagyok megelégedve az új szmájliválasztékkal. 30. Köszönöm szépen, ez jól esett. Adunk 2 percet, hogy átgondolják a feladatot, majd a résztvevők kapnak még egy kártyát, amelyen 3 érzelem szerepel. Lehetőség szerint változatos érzelmek kerüljönek egy-egy kártyára. Az érzelmeket tartalmazó kártyát a szituáció bemutatása közben használhatják. Amikor a játékvező azt mondja, hogy csere, akkor a résztvevőknek hangulatot kell váltani, és úgy folytatni a szerepjátékot.
  18. A játék lezárása: A csoportok előadják a történetet. A feladat akkor mondható sikeresen teljesítettnek, ha a résztvevők belefoglalták a kapott mondatokat és megfelelően váltottak érzelmeket is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csoportok kiválaszthatják a legsikeresebb előadásokat, elmesélhetik mi tetszett nekik a gyakorlatban, s mi okozott nehézséget, majd a beszélgetést visszavezethetjük az óra témájához pl. a kommunikáció nehézségei, sokszínűsége stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék játszható más szituációkkal, mondatokkal életkorhoz igazítva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csehák Mirella