JÁTÉKRA FEL!

KÓSZÓ LÁSZLÓ: Háló vagy halászfogó

  1. A játék neve, címe: Háló vagy halászfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatban gondolkodás kialakitása,összehangolt mozgás begyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Veszélyekre figyelmeztetni kell a tanulókat!
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nem szükséges,de ha időt szertnénk mérni,akkor jelzőtrikó.
  12. Technikai igény: Stopper.
  13. Az előkészítés feladatai: Feladatok pontos megbeszélése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kortól nemtől független,nagyon jó csoportos csapatjáték.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kezdő fogók csapata feláll a elfogandókkal szemben.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékra Fel beadandó játék: Háló- vagy halászfogó Készítette: Kószó László, 1969 05. 04. Kiskunhalas Helyszín: Tompa iskolai tornaterem Résztevők: 6. b osztály Létszám: 20 fő (7 lány, 13 fiú) Játékszervezés leírása: a 20 tanulót ötös vagy, négyes vagy hatos csoportokra osztjuk. kijelöljük a területet, hogy mettől meddig lehet mozogni nem szabad felmászni a bordásfalra a kosárlabda alapvonala mögé nem szabad belépni balesetvédelmi okokból. A négy csapat esetén minden csapatra különböző színű jelzőtrikót adunk (piros, fehér, zöld, lila) Az öt kijelölt tanuló lesz a háló (fogók) akik a többieket megpróbálják megfogni begyűjteni. miután hozzáérnek a menekülő társaikhoz szók a háló tagjaivá válnak. A háló tagjainak a következő taktikai szerepeket el kell mondani: -A mozgásukat sok oldal irányban végezzék, a középső tanuló irányítsa, hogy jobbra vagy balra történjen a mozgás. -A háló nem szakadhat szét (mert úgy nem érvényes az elfogás. -Ha valamelyik menekülő át akar bújni a háló alatt, az irányító játékos utasítja a többit, hogy mélyebbre hajoljanak. -A háló tagjai az irányító játékos jelére bármikor elengedhetik egymás kezét és ellenkező irányba kezdhetik meg a mozgásukat. Érdekesebbé lehet tenni a játékot, ha a különböző csoportok időre végzik a többiek begyűjtését vagy elfogását.
  18. A játék lezárása: Értékelés előforduló hibák megbeszélése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Győztes csapat kiemelése,kérdésekre történő válaszadás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb területen a fogók bekötött szemmel hajtják végre a gyakorlatot külső irányitással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék előtt a szabályokat nagyon pontosan elmagyarázza,értelmezteti. A gyakorló játékban tökéletesre fejleszti a szabályok ismertét.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: KÓSZÓ LÁSZLÓ