JÁTÉKRA FEL!

Telfel Grácia: Karikavadászat

  1. A játék neve, címe: Karikavadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés fejlesztése, nagy mozgások fejlesztése. Energetizáló játék is, és bizalom is kell hozzá a játékosok között.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: El kell magyarázni a játékosoknak, hogy hogyan tudják a legbiztonságosabban átadni, átvenni a karikát és átbújni rajta. A balesetveszély minimálisra csökkenthető, ha magas szintű az együttműködés.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 2 db tornász karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Az egyik karikát megjelöljük színes szigetelő szalaggal. Így lehet megkülönböztetni egymástól a vadászt és a zsákmányt, illetve a vőlegényt és a menyasszonyt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mese a vadászó törzs harcosáról, aki egy karikát akar a hajtóvadászat során zsákmányul ejteni. (Az egyik törzsbéli férfiról, aki menyasszonyt akar magának rabolni a másik törzsből.) A biztonságos átbújás bemutatása, az együttműködés fontosságára felhívni a figyelmet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egymás kezét fogva körben állnak. A kör két ellentétes pontján fűzünk a karjukra egy-egy karikát. Egymás kezét nem szabad elengedni a játék során. Egymást kergetve, egy irányba halad a két karika a körben állókon, úgy, hogy át kell bújniuk rajta. Ha a vadász éri be a zsákmányt, akkor sikeres volt a vadászat, ha a zsákmány éri utol a vadászt, akkor megmenekült. (Ha a férfi éri utol a lányt, elveheti feleségül, ha a lány gyorsabb, eldöntheti, hogy hozzá akar-e menni, vagy leány marad.) Fontos szabály: nem szabad elengedni egymás kezét. Ahol a kör elszakad, mind a két játékos kiesik egy menet idejére. A karikák egy irányba haladva hajszolják egymást. Amikor egy menet véget ér, az ellenkező irányban folytatjuk a játékot a következő menettel.
  18. A játék lezárása: A győztes vadász megünnepli a zsákmányszerzést: a játékosok együtt egy jót sütiznek. Ha a menyegzős változatot játszottuk, esküvői sütizés lehet a neve.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Sütizés, dicséret, sikerélmény.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Vőlegényes változat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni rá, hogy senki ne engedje el a mellette álló kezét, és hogy senki ne üsse meg az arcát, fülét, orrát míg a karika áthalad rajta.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Telfel Grácia, (telfel.gracia@gmail.com)