JÁTÉKRA FEL!

Hankovszki Mónika: gazellafogó

  1. A játék neve, címe: gazellafogó
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés fontosságára felhívni a figyelmet
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A padok falhoz közeli helyezése, hogy a terem közepén nagyobb hely maradjon.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése, az asztalok szorosan a falhoz helyezése, a székek elpakolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: A kis gazella vígan hancúrozott az óriási fűben, amikor észrevette, hogy teljesen elszakadt a családjától. A gepárdok már lesben állnak, és alig várják azt a pillanatot, amikor a kis gazellát elejthetik. A gazella egyetlen esélye a túlélésre, ha ki tud jutni az őt körülvevő ragadozók gyűrűjéből. A gepárdoknak arra kell törekednie, hogy a gazella ne tudjon elmenekülni, ne tudjon csatlakozni a családjához. A gazella édesanyja még a közelben van és segítheti a gyermeke kiszabadulását azzal, hogy a játék során próbálja összezavarni a gepárdokat, és ezzel megbontani az egységüket, esély adva ezzel a kis gazella megmenekülésére.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékhoz szükség van egy gazellára, egy gazella mamára és a gepárdokra. A gepárdok körben állnak, a gazella a kör közepén, a gazellamama pedig a körön kívül helyezkedik el. A gazella feladata az, hogy kijusson a körből. A gazellamama számok kiabálásával próbálja megzavarni a gepárdokat. A számokhoz feladatok vannak rendelve, ha valaki, vagy valakik nem a számoknak megfelelő feladatot hajtják végre, akkor a gepárdok egysége felbomlik. A kör ezen része nyitottá, szabadulási úttá válik a gazella számára. Ha a gazella ki tudott jutni akkor ezzel a játék véget ér. Az új játéknál, a játékosok új helyet keresnek maguknak. A gazella mamából lesz az új gazella, az új gazellamamát önként vállalkozó játsza. A mama a számokat össze-vissza sorolhatja és minden gepárdnak a szám hallatán, az ahhoz tartozó mozdulatot kell végrehajtania. Ha könnyűvé válik a játék akkor még több számot-mozdulatot lehet belevinni a játékba, valamint a számok gyorsabb váltogatásával is nehezebbé lehet tenni a játékot. Ha a gazellamama az egyes számot kiálltja akkor a körben állók mindegyikének terpeszállásba kell állnia és a szomszédainak a vállát kell megfognia. Ha a kettes számot hallják a játékosok akkor, guggolás következik kézfogással, ha a hármas számot mondja a mama akkor jobb lábra kell állni, és ugrálni kell egy lábon, miközben a kezünk a testünk mellett van, a négyes számnál zárt lábbal kell állni és magastartásban kezet fogni, az ötös szám hallatán pedig kifelé kell fordulni és a szomszédok kezét megfognia.
  18. A játék lezárása: A gazella kijutásával véget ér a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulókkal megbeszélni, hogyan tetszett nekik a játék, hogy érezték közben magukat. Dicséret a közreműködésért és beszélgetni arról, hogy miért fontos az együttműködés az élet különböző területein.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Még több számmal és hozzájuk tartozó mozdulattal lehet bővíteni a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hankovszki Mónika