JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Kiss Katalin: Fényszóró fertőzés

  1. A játék neve, címe: Fényszóró fertőzés
  2. A játék pedagógiai célja: A gyengéket segítsük megerősödni, a betegeket meggyógyulni. A pihenés, a vidám szív segíti a gyógyulást.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székeket nehogy egymás lábára tegyék véletlenül! 🙂
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kartonból kivágott kiscsillagok
  12. Technikai igény: székek, ha széken ülve tervezzük
  13. Az előkészítés feladatai: kartonból kivágni kiscsillagokat, az egyiket szomorúra rajzolni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gyakorolhatják a kacsintást! 🙂
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden játékos egy csillag, egy sztár FÉNYORSZÁGBAN. Keresztneveikkel be lehet mutatkozni, ha nem ismernék egymást.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülve csillagokat húznak. Aki a szomorú csillagot húzza, ő fertőző beteg. Körbeülve mindenki nézzen a többiek szemébe. A szomorú csillag kacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a szomorú csillag rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, TUDOM-mal, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. PIHENNIÜK KELL. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). PIHENNIE KELL.
  18. A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. A vidám játékban meggyógyult! Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek, és őt gyógyulni, pihenni küldik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megköszönjük a részvételt, megkérdezzük, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Találhatnak ki maguknak csillagneveket, amiket mindenki memorizálhat, mielőtt elkezdjük a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Többször is elmondani a játékszabályt, hogy a kisebbek is pontosan megértsék. + Folyamatosan figyelnünk kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot, de a játékszabályt jó alaposan kell ismertetni, főleg, ha kisebbek is részt vesznek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Kiss Katalin