JÁTÉKRA FEL!

H. Tóth Jánosné: „Kinn, vagy benn?”

  1. A játék neve, címe: „Kinn, vagy benn?”
  2. A játék pedagógiai célja: Az állatok témakörében szerzett ismeretek alapján értsék meg a megadott szabályt, tudjanak döntést hozni, , helyüket megtalálni, Gyakorolják az irányokat.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy az utasítás elhangzásakor, figyeljenek egymásra, a szőnyeg szélére, és a körkötélre.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Állatbábok, körkötél
  12. Technikai igény: A szőnyeg jól behatárolta a teret.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem kiszellőztetése, az eszközök elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az állatokról szerzett ismeretek felelevenítése, beszélgetés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A bábok megnevezése, tulajdonságok felidézése a játék előtt.
  17. A játék menete, játékszabályok: – Elhelyezünk egy körkötelet a földön. – A kötélre pedig állatbábokat, – A játékosok egyik fele a kötélen belül, a másik a kötélen kívül, körben és ellentétes irányba helyezkedik el. – Futás körben,tapsra megállás, a játékoshoz legközelebb álló bábot fel kell venni. – A felvett bábokat össze kell hasonlítani a megadott szempontok szerint „Ki az erősebb?” „Ki a nagyobb?” „Ki a gyorsabb?” „Melyik a vadállat?” „Melyiknek van több lába?”. A „nagyobb”, a „több” az „erősebb”…stb…, mindig a külső körben helyezkedik el, így szükség estén természetesen helycsere.
  18. A játék lezárása: Az utolsó játékban a gyermekeknél maradt bábokat, közösen megbeszélve, „erősségi sorrendben” helyezzék vissza a helyére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék során sok döntési lehetőségük volt a gyerekeknek, melyet megfontoltan, ügyesen oldottak meg, Folyamatos dicsérettel és buzdítással végig élvezettel játszottak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A leírt játékszabály felhasználható mindazon témákban melynek az összehasonlítás az alapja. Szinek, formák, mennyiségek, irányok, közlekedési eszközök, zöldség, gyümölcs,. stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékhoz szükséges szabály fokozatos ismertetése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék elején nehézséget jelentet az irányok betartása, a párválasztás. Rövid gyakorlás után, a játék zökkenő mentesen zajlott.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: H. Tóth Jánosné