JÁTÉKRA FEL!

Guhn Tamás Zsolt: Takard le!

  1. A játék neve, címe: Takard le!
  2. A játék pedagógiai célja: Fejben történő számolási képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ennél a játéknál nincs szükség biztonsági intézkedésekre.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: • 1 oszlopos és 9 soros táblázat. • gyerekenként 2 dobókocka.
  12. Technikai igény: • Iskolapad minden résztvevőnek. • Szék minden résztvevőnek.
  13. Az előkészítés feladatai: • 1 oszlopos és 9 soros táblázat elkészítése a játékvezetőnek. • Szükséges mennyiségű dobókocka beszerzése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: • Teremrendezés (szükséges mennyiségű iskolapad, szék elrendezése). • A táblázat, dobókocka kiosztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: • Iskolapad, szék elfoglalása. • A táblázat, dobókocka kiosztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: • A játék kezdetén az első játékos dob két kockával, majd eldönti, hogy melyik számozott négyzetét takarja le. Bármelyik kettőt letakarhatja, amelyek összege megegyezik a dobott összeggel. (pl. 9-es dobás esetén, lefedheti vagy a 4-es és 5-ös számot tartalmazó négyzetét, vagy a 6-os és 3-as számot tartalmazó négyzetét vagy 7-es és 2-es számot tartalmazót vagy a 8-as és 1-es számot tartalmazót.) • Ezután ugyanaz a játékos dobhat újra mindkét kockával és a dobásától függően megpróbál újra két újabb kockát letakarni, amit már egyszer lefedett azokat nem használhatja. Ha a játékos már letakarta a 7-es, 8-as és 9-es számokat tartalmazó négyzetét, akkor ezután már csak 1 kockával folytathatja a dobásait, de továbbra is 2 négyzetet kell körönként (dobásonként) lefednie. • Addig játszik az adott játékos, amíg dobásait fel tudja használni, azon számokat, amiket szabadon hagyott össze kell adni, ezek lesznek az ő büntetőpontjai. • Ekkor a játékot a következő játékos folytathatja. • Természetesen az nyer, akinek a legkevesebb a büntetőpontja, a le nem takart számok után!
  18. A játék lezárása: • Addig tart a játék, amíg az utolsó játékos is a dobásait fel tudja használni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: • A játékvezető értékeli a játékosok fegyelmét, aktivitását. • Minden résztvevő kap egy szem cukorkát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • A táblázatra nem 1-9-ig írunk számokat, hanem a dobókocka számaival képzett szorzatokat. • A játék lényege ugyanaz, mint a számolgatós kockajátéknál, de itt a szorzat két tényezőjét takarják le a játékosok.
  21. A játékvezető speciális feladatai: • Felmerülő kérdésekre válaszol. • Figyelemmel kíséri végig a játék menetét, ha hibát, szabálytalanságot észlel, segít rávezetni a további helyes játék lebonyolítására.
  22. Egyéb/megjegyzés: • Nincs egyéb megjegyzés.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Guhn Tamás Zsolt